Ovulaţia şi menstruaţia în campaniile de marketing

De Erika Chivu, pe

Dacă îi ascultă pe cercetători, companiile ce activează în domeniul modei şi frumuseţii, ar putea să foloseasca ciclul menstrual al consumatoarelor ca parte din strategia de marketing.
Aşa ceva este posibil datorită cercetărilor care au demonstrat că hormonii influenţează alegerile femeilor în materie de haine, accesorii, tratamente corporale, cosmetice.

La ovulaţie alegi haine mai sexy

În perioada fertilă, femeile simt instinctiv nevoia să arate mai sexy, scopul fiind acela de a atrage bărbaţii. Domnii să nu creadă că partenerele lor sunt în căutare de aventuri – deşi s-a demonstrat că şansele de a avea o relaţie extraconjugală sunt mai mari în perioada fertilă. Instinctele sunt mai presus de raţiune aşa că, deşi ai un partener care ţi-ar putea dărui un urmaş, hormonii te îndeamnă să faci tot posibilul pentru a arăta mai sexy în perioada ovulaţiei.

Deci dacă la ultima şedinţă de shopping ţi-ai luat nişte haine atât de sexy încât nu le vei purta niciodată, poţi să dai vina pe ei, pe hormoni, dar şi pe celelalte femei întâlnite în magazin sau în mall.

Un studiu realizat la o universitate americană din Minnesota a arătat că femeile aflate la ovulaţie aleg fără să-şi dea seama haine mai provocatoare, nu neaparat ca să-i impresioneze pe bărbaţi, ci ca să le întreacă în aspect pe celelalte femei.

Cercetătoarea care a realizat studiul spune că doamnele şi domnişoarele cântăresc din ochi aspectul femeilor din jur şi în funcţie de asta decid pe loc cât de sexy trebuie să fie un outfit aşa încât să le garanteze succesul în cucerirea bărbaţilor.

Cu alte cuvinte, cu cât „concurenţa” e mai puternică, cu atât mai sexy te vei îmbrăca. Dacă trăieşti printre femei care poartă numai fuste până în pământ şi bluze încheiate până la bărbie, probabil că nu vei simţi nevoia să cauţi cea mai scurtă fustă din oraş. Dar dacă femeile din jurul tău se îmbracă provocator, înseamnă că vei încerca să le depăşeşti.

Nu e singurul studiu care a ajuns la astfel de concluzii. Şi în 2006, nişte psihologi americani au studiat comportamentul unor studente aflate la ovulaţie şi au descoperit că ele tind să prefere fusta în locul panatalonilor, decolteul adânc în locul tricourilor sport şi machiajul atrăgător în locul naturaleţii.

Ciclul menstrual, indiciu pentru campaniile de marketing

Un an mai târziu, alţi experti au făcut cercetări în cluburile de striptease şi au aflat că angajatele aflate în perioada ovulaţiei primesc bacşişuri mai mari, probabil pentru ca se îmbracă mai sexy şi dansează mai lasciv. În perioada menstruaţiei, care este cea mai puţin fertilă, dansatoarele câştigă cel mai puţin, iar cele care iau contraceptive primesc bacşişuri mai mici pe tot parcursul lunii.

Ce legătură are asta cu marketingul? E simplu: companiile care oferă servicii şi produse destinate înfrumuseţării plănuiesc să folosească aceste descoperiri ca noi metode a „fraieri” femeile. Dacă ţi se pezintă o cremă sau un articol vestimentar când eşti în afara ovulaţiei, probabil că te vei gândi de două ori înainte să scoţi banii. Dar dacă ţi se prezintă în perioada fertilă, nevoia instinctuală de a arăta mai sexy va fi mai puternică decât spiritul de economie.

Cercetătorii americani îi sfătuiesc pe cei din marketing să-şi adapteze reclamele după ciclul menstrual al cumpărătoarelor. Probabil că în câţiva ani ni se va cere să completăm şi data menstruaţiei atunci când ne înscriem pe un site de shopping sau când mergem la un salon, iar ofertele „de nerefuzat” le vom primi exact când suntem mai vulnerabile.

Din fericire, nu toate femeile vor cădea în plasa campaniilor de marketing, pentru că cele care iau contraceptive nu mai au ovulaţie.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter