Topul celor mai neprofitabile filme din ultimii ani

De Nicoleta Galeteanu, pe

Profitul pe care îl poate aduce un film nu ţine de notorietatea regizorilor, de succesele producţiilor anterioare şi nici de distribuţie. Cu toate acestea, protagonistul este cel care…
… primeşte criticile în caz de eşec, acesta fiind imaginea oficială a filmului. Deşi este „motorul” cinematografiei moderne şi generatorul celor mai mari box-office-uri din toată lumea, industria filmelor hollywoodiane se poate „mândri”, în acelaşi timp şi cu mari eşecuri „încasate” în ultimii cinci ani.  
 
Publicaţia Forbes a întocmit un top al celor mai neprofitabile filme din ultimii cinci ani, cu distribuţie aleasă „pe sprânceană”. Clasamentul este stabilit pe baza raportului dintre costul de producţie şi încasările filmului, precum şi a criticilor primite.
 
Astfel, studiourile Sony au înregistrat cel mai mare eşec din ultimii ani, cu filmul „All the King’s Men” („Toţi oamenii Regelui”), produs în 2006. Filmul, deşi are în distribuţie actori celebri precum Sean Penn şi Kate Winslet, pierderile semnalate se ridica la 84%, reuşind să recupereze doar 9 milioane de dolari din bugetul total de 55 millioane dolari, cât a costat producţia lui.



Cunoscut pentru curajul de a-şi face publice convingerile politice, Penn a fost considerat interpretul potrivit pentru a-i da viaţă personajului Huey Long. Alături de acesta, James Gandolfini, protagonistul serialului „Clanul Soprano”, şi Jude Law au semnat proiectul cinematografic, iar Steven Zaillian, autorul scenariilor unor filme de succes, precum „Lista lui Schindler” şi „Misiune: Imposibilă”, sunt cei care s-au ocupat de scenari şi regia lungmetrajului.
 
De asemenea, filmul a primit şi conici destul destul de dure. Joe Morgenstern, de la The Wall Street Journal, a spus că filmul „nu are centru, nu are coerenţă, nici suflet şi nici ruşine”.  
 
Pe locul doi în top, filmul „The Express„, produs în 2008, care îl are în rolul principal pe Dennis Quaid, este un alt eşec cinematografic, care a pierdut mulţi bani. Pelicula a avut încasări de numai 10 milioane de dolari, în timp ce bugetul pentru realizarea lui a depăşit 40 de milioane de dolari, recuperând astfel doar un sfert din costurile de producţie.


 
Pelicula este o dramă biografică a jucătorului de fotbal american de culoare Ernie Davis. Tema privind emanciparea negrilor din America şi lupta pentru egalitatea dintre oameni se pare că „nu a plăcut” publicului.
 
Stay” („Rămâi cu noi”), un film despre tradiţionalele competiţii sportive din liceele americane se pare că i-au plictisit până şi pe ei. Nici măcar distribuţia de excepţie, precum Ewan Mcgregor şi Naomi Watts, nu au putut salva filmul.  
 


În plus, pelicula s-a aflat sub regia lui Marc Foster, cunoscut pentru „Finding Neverland” („În căutarea Tărâmului de Nicăieri”), care l-a avut alături pe David Benioff, scenaristul filmului de succes „Troia”.
 
Cu încasări de doar 8 milioane de dolari pe plan mondial, din 30 milioane dolari, cât a anunţat ulterior IMDB, preferând să dezmintă suma de 50 de milioane de dolari. Chiar şi aşa, filmul nu a recuperat decât aproximativ 25 la sută din totalul bugetului alocat.
 
Plin de sex şi violentă, filmul „Grindhouse” i-a adus pâna şi lui Quentin Tarantino un eşec în ultimii cinci ani. Filmul e compus din două lungmetraje, „Death Proof„, în care Kurt Russell este un psihopat poreclit „Cascadorul Mike”, care răpeşte şi ucide femei frumoase făcând cascadorii cu maşina. Partea a doua „Planet Terror„, în regia lui Robert Rodriguez, la fel de neinspirată, este povestea unei femei, cu o armă automată în loc de picior, care luptă împotriva unei armate de zombie.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter