Sapte zile, sase nopti si o Tunisie

De Carola Bidlo, pe

Ceata, vant si un trafic ingrozitor pana la Baneasa. Dupa cinci tigari fumate pe bancheta din spate a unei dacii 1310, taximetristul osciland intre 10 si 15 la ora pe km, am ajuns cu 30 de minute…
…inainte de imbarcare la check in. O mare de oameni, ingramaditi, plictisiti, si zeci de bagaje ocupau holul aeroportului.

Iata-ma asezata la o coada neorganizata, cu biletul in mana stanga, trollerul in dreapta  si mai multe urari de bine spuse in gand, pe care le-as fi adresat cu drag personalului care probabil acum isi incepea tura, pentru ca altfel nu-mi explic de ce dupa 10 minute inaintasem doar un pas.

Cand am trecut de cantarit bagajul si mi s-a dat OK-ul, mi-am intalnit si camarazii de drum, cei 28 de prieteni din Brasov, si am decolat spre Monastir.

Dupa trei ore de zbor am aterizat somnorosi si buimaci, la cinci dimineata, pe pamantul celei mai nordice tari a Africii. Ne-au intampinat cateva raze de soare, un cer care anunta o zi perfecta de plaja si o domnisoara ghid care ne-a prezentat pe scurt, in drum spre hotel, punctele de atractie si alte detalii pe care din cauza oboselii mi-au intrat pe-o ureche si mi-au iesit pe alta .

Hotelul, situat la 100 m de plaja, in centrul statiunii Port El Kantaoui, la 7 km de centrul orasului Sousse si de Medina sa, la 20 de km de aeroportul international Monastir, se apropia cu greu de cele patru stele pe care le anunta victorios inca de la intrare.

Am incercat sa ignoram femeia de serviciu care freca podeaua holului din fata receptiei si imprastia apa de colo colo, praful de doua degete din camera, si  pe principiul „n-am venit la mare sa stam in hotel”, ne-am abandonat bagajele in mijlocul camerei si am plecat  sa cunoastem plaja.

La cinci minute de mers pe jos (sau mai aveai varianta: scuter inchiriat la coltul strazii), plaja avea cel mai fin nisip pe care l-am simtit vreodata printre degete si o sumedenie de forme de ,,entertainment”: paragliding, plimbare pe apa cu banana sau cu canapeaua, skijet, scufundari; pe care le-am incercat si repetat, chiar si de cate doua ori, pana la sfarsitul sejurului.

Intre o baie dimineata la piscina, pranzul luat in hotel, unde am mancat cea mai gustoasa carne de vita si dupa-amiaza petrecuta pe plaja vizitam cel putin o data pe zi casa de schimb valutar. Schimbam euro-ii in dinari pentru a face shopping prin bazarurile din Sousse.

M-am ales cu doua castroane traditionale tunisiene, o toba in miniatura, o narghilea si doua pungi de halva, smochine trase in ciocolata, alune, pe care le-am strecurat prin bagaj, pentru a le face cadou celor de acasa.

Restul lucrurilor care atarnau si impodobeau bazarurile erau de un kitsch rar intalnit: genti , portofele, curele, ochelari, pe care gaseai mare inscriptionat o firma internationala, gen puma sau dior. T

otul de o stralucire orbitoare, cu paiete sau colorate tipator. Sau bijuterii din aur, alias tinichea, la un pret „de vis”. Bineinteles orice cumparai, negociai pana ajungeai la jumatatea pretului cu care incerca  ,,panjabi” tunisian, mai pe franceza, sau mai pe engleza sa te pacaleasca.

De fapt, de habibi din astia cu tenul masliniu te impiedicai pe peste tot. Cum ieseai din perimetrul hotelului, pe plaja, incercau sa te convinga sa pleci in excursii exotice pe camile.

Pe strada, iti faceau cu ochiul si te complimentau.
Ca sa nu spunem ca am ajuns in Tunisia si n-am avut  parte de aventuri, ne-am lasat imbroboditi de un agent de turism care-si avea biroul pe plaja. Incantati de pozele lucioase din mapa, am zis „da” unei excursii cu boogie-urile (masinute off-road) la o crescatorie de struti.

Nu mica ne-a fost uimirea cand am ajuns in curtea unei case derapanate unde….ce sa vezi: mare crescatorie! Un strut, o camila si patru porumbei, separati de un gard. N-am zabovit prea mult, ca n-aveam de ce, in schimb ne-am intrecut cu masinutele pana la hotel, cu ametitoarea viteza de maxim 50 km/h.

Timp de sapte zile ne-am distrat copios. Reteta secreta este sa-ti iei gasca cu tine in orice colt al lumii. Recunosc, am fost destul de galagiosi…

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!