10 metode de a te feri de furt în perioada Sărbătorilor

De Unica.ro, pe

Conform unui studiu realizat de compania Travelers din SUA, furtul de portofele şi laptopuri oferă hoţilor cea mai bună oportunitate de a avea acces la informaţiile tale…

… personale şi financiare. Frauda de identitate este un fenomen care poate afecta pe oricine.

Cu toate acestea, există câţiva paşi simpli pe care poţi să-i faci pentru a reduce riscul. Fie că faci cumpărăturile în mod tradiţional plimbându-te prin magazine sau alegi să faci comenzi online de acasă, iată 10 metode de care ar trebui să ţii cont pentru a te proteja.

În cazul în care colinzi prin magazine:

1. Verifică-ţi conţinutul portofelului şi al genţii înainte să pleci de acasă

Pentru un hoţ, cea mai simplă cale de a-ţi folosi identitatea în scopuri ilicite este să-ţi fure portofelul. Înainte de a merge la cumpărături, gândeşte-te câte informaţii ar obţine un hoţ despre tine, dacă ţi-ar fura portofelul şi încearcă să ai cât mai puţine acte de identitate la tine.

2.  Fă-ţi o listă pe care să ţii într-un loc sigur cu toate cardurile pe care le ai şi informaţii necesare despre ele!

Asigură-te că menţionezi pe această listă numerele de cont, data de expirare a cardurilor şi limitele de credit sau de bani pe care le ai la ele. De asemenea nu uita să notezi numerele de telefon şi email-urile de la toate departamentele de clienţi ale băncilor la care ai carduri.

Dacă ţi se întâmplă să ţi se fure sau să pierzi un card, vei putea anunţa imediat unitatea bancară emitentă.

3. Protejează-ţi PIN-urile cardurilor

Atunci când utilizezi PIN-ul pentru a face o tranzacţie sau a extrage bani de la ATM, ai grijă să nu fie în jurul tău persoane care ar putea să-ţi vadă codul, apoi clonându-ţi cardul să aibă acees la banii disponibili pe el.

4. Verifică-ţi raportul lunar al cardului atât înainte de Sărbători, cât şi după

Dacă observi anumite discrepanţe între situaţia financiară preconizată de tine şi cea furnizată de către bancă în raport, anunţă imediat departamentul de relaţii cu clienţii băncii pentru a verifica problemele apărute.

5. Nu oferi niciodată informaţii confienţiale prin telefon sau e-mail

Chiar dacă persoana care te sună se prezintă ca fiind angajată a unei banci la care tu ai card, nu-i oferi nici o informaţie despre datele pesonale sau ale contului tău. În această perioadă a anului foarte mulţi infractori se ocupă cu astfel de obiceiuri, sună diferite persoane despre care au informaţii clare că deţin carduri la anumite bănci şi le solicită informaţii personale pentru a le trimite o nouă oferă de creditare, preferenţială pentru sfârşit de an.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter