Bărbatul român se maturizează greu şi este tradiţionalist

De Unica.ro, pe

Bărbatul român se maturizează greu şi este tradiţionalist.
Aceasta este concluzia celui mai amplu studiu cu privire la bărbaţii tineri realizat vreodată, lansat astăzi de Discovery Networks EMEA.
Peste 1083 de români cu vârste între 25 şi 39 de ani au răspuns unui chestionar şi mai mulţi experţi în comportamentul bărbatului au fost implicaţi în acest demers sociologic.
Concluziile sunt oarecum dezamăgitoare şi reflectă, conform specialiştilor, realitatea fiecărei ţări studiate.
De exemplu, bărbaţii din România întârzie să se maturizeze şi restabilesc pietrele de hotar ale vârstei adulte.
Românii trec adesea mult peste 30 de ani înainte de a cumpăra o casă sau de a face un copil.
Bărbatul român se maturizează greu şi este tradiţionalist.
Aceasta este concluzia celui mai amplu studiu cu privire la bărbaţii tineri realizat vreodată, lansat astăzi de Discovery Networks EMEA.
Peste 1083 de români cu vârste între 25 şi 39 de ani au răspuns unui chestionar şi mai mulţi experţi în comportamentul bărbatului au fost implicaţi în acest demers sociologic.
Concluziile sunt oarecum dezamăgitoare şi reflectă, conform specialiştilor, realitatea fiecărei ţări studiate.
De exemplu, bărbaţii din România întârzie să se maturizeze şi restabilesc pietrele de hotar ale vârstei adulte.
Românii trec adesea mult peste 30 de ani înainte de a cumpăra o casă sau de a face un copil.
Statutul de tată este atât de important pentru ei încât amână această decizie până în momentul în care sunt pregătiţi din punct de vedere financiar şi emoţional.
Majoritatea bărbaţilor tineri din România nu cred în egalitate atunci când vine vorba de creşterea unui copil.
Aproximativ 44% dintre aceştia sunt de părere că un bărbat ar putea creşte un copil la fel de bine precum o femeie, fiind la egalitate cu cele mai conservatoare naţionalităţi, cum ar fi ungarii sau italienii.
Numai 46% dintre bărbaţii români au fost de părere că este mai important ca taţii să ofere mai degrabă sprijin emoţional decât financiar.
Segmentele cheie identificate de către Discovery Networks Europe încadrează bărbaţii tineri în patru tipologii.
Prima dintre acestea se referă la bărbatul tradiţionalist, tată de familie, care reprezintă segmentul cel mai reprezentativ în România (72%).
Bărbatul modern, interesat de toate, cel care are o viziune modernă asupra rolului sexelor, fiind capabil să jongleze cu numeroase angajamente, se află pe locul al doilea, 12% dintre români încadrându-se în această categorie.
Urmează bărbatul neimplicat, concentrat pe nevoile lui, care trăieşte numai pentru ziua de azi şi nu vrea să îşi asume angajamente sau responsabilităţi serioase. La noi în ţară acest segment reprezintă 11%.
Ultimii, dar nu neapărat cei din urmă, bărbaţii egocentrici, care pun propria persoană mai presus de relaţiile în care sunt implicaţi şi sunt mai puţin centraţi pe familie.
Aceştia reprezintă doar 5% din numărul total al tinerilor bărbaţi, numai buni de însurătoare.
Maurizio Vitale, Vice-preşedinte Marketing Communication la Discovery Networks EMEA, a precizat că obiectivul acestui program a fost „să prezinte viaţa sub toate aspectele.
Acest studiu reuşeşte într-adevăr să ofere o viziune nouă asupra valorilor, dar şi a presiunilor care definesc realitatea zilnică a bărbatului de astăzi.
Pentru că există o presiune tot mai mare asupra tinerilor bărbaţi din partea familiei şi a mediului de lucru, şi cel mai important din partea propriilor persoane, pentru a găsi rolul cu care ei şi societatea să se simtă confortabil”.
Autor: Florin Ghioca

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter