Ce spun profesorii despre fenomenul bullying din școli

De Ioana Tătaru, pe Ultimul update Miercuri, 12 decembrie 2018, 15:49
Bullying-ul este un fenomen în creștere, în școala românească. De la o zi la alta, în unitățile școlare, unul din patru copii este umilit în fața colegilor. Ce spun profesorii despre acest fenomen și ce soluții au pentru stoparea comportamentului agresiv?

Marilena Timofte: „Nu există un copil care să nu se lase afectat”

„Din experiența mea la clasă pot să spun că nu există un copil care să nu se lase afectat sau să nu fie, cel puțin, o singură dată implicat într-o situație de bullying. Eu am elevi de școală primară, nu cunosc ca și termen acest fenomen, însă au fost implicați ca și actori; fie că au fost în ipostaza de agresori, fie în ipostaza de victimă”, ne-a spus Marilena Timofte, profesor la Școala Gimnazială Cezar Bolliac, din București.

Ce măsuri iau profesorii împotriva acestui fenomen?

Elena Cercelaru, profesor la Școala nr. 47 din București: „Noi, ca profesori, încercăm să le prezentăm mai multe filmulețe și materiale pentru a conștientiza gravitatea fenomenului”.

Bullying in scoli

Marilena Timofte, profesor la Școala Gimnazială Cezar Bolliac, din București: „În permanență sunt acolo în ipostaza de mediator și trebuie să fiu foarte atentă! Încerc să îi pun pe cei mici față în față, să își împărtășească cum s-au simțit în urma „incidentului”, mai exact agresorul să traducă cum s-a simțit victima și invers. Din păcate și eu am fost victima bullying-ului în școala gimnazială și înțeleg ce înseamnă să nu ai parte de susținere din partea profesorilor. Comunicarea este soluția!”.

Care ar fi cea mai bună soluție de prevenire a bullying-ului, din perspectiva unui profesor?

Marilena Timofte, profesor la Școala Gimnazială Cezar Bolliac, din București: „În primul rând, este important să conștientizăm că fiecare dintre actorii implicați în fenomen are o nevoie nerezolvată și trebuie să vedem ce este de făcut pe viitor. Cel mai mult pornește de acasă și se continuă la școală. Noi, ca și cadre didactice, avem posibilitatea să le explicăm părinților cum să gestioneze fenomenul pentru că nici în rândul părinților, nu este cunoscut foarte bine acest fenomen și nu se interpretează corect. De aceea rolul nostru este de a informa atât părinții, cât și pe cei mici”.

Elena Cercelaru, profesor la Școala nr. 47 din București: „Cea mai bună soluție din punctul meu de vedere este comunicarea. Cei mici trebuie să comunice cu părinții, cu învățătorii, cu profesorii despre tot ce li se întâmplă”.

Sursa foto: Shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter