O învățătoare, model pentru elevii ei. Se folosește de marionete ca să le atragă atenția copiilor

De Oana Savin, pe
Există și profesori care nu uită care este menirea lor: de a educa frumos copiii. O învățătoare reușește să afcă acest lucru cu brio și cu mult drag.

Consuela Colțan se joacă la ore, folosește marionete și interpretează personaje pentru a le atrage atenția copiilor. Știe că rolul ei este acela de a fi un model pentru copiii cu care se întâlnește zilnic, în aceeași sală de clasă.

La intrarea în clasă, învățătoarea a lipit mai multe afișe cu animații. Elevul vine, pune mâna pe una dintre ele și așa învățătoarea știe cum dorește elevul să fie întâmpinat în dimineața respectivă.

Băiatul atinge afișul care sugerează un dans, iar învățătoarea știe că trebuie să-l întâmpine cu mișcările din dansul flossing.

Nu ştiu, e bine? Aşa e bine? E bine? Mulţumesc!”, spune învățătoarea, iar elevul e tot numai un zâmbet, potrivit Digi 24.

Un alt elev vrea să bată „cuba” cu învățătoarea, iar altul dorește să fie îmbrățișat. Așa își încep ziua elevii învățătoarei Consuela Colțan.

Este o metodă pe care am luat-o din afară şi am adaptat-o clasei mele”, spune învățătoarea.

Vin cu un gând că o să fie foarte bine, că o să ne distrăm şi zi de zi vin cu gândul acesta de a mă distra şi să fiu foarte relaxat la şcoală”, a dezvăluit unul dintre elevi.

Consuela este învățătoare de aproape 25 de ani și spune că întotdeauna și-a dorit să se întoarcă în sala de clasă. Mama și învățătoarea ei sunt modelele ei în viață și își dorește ca și ea să rămână în sufletul elevilor ei.

Ea își ține orele într-un stil cu totul diferit. Abordează programa dintr-un unghi mai creativ și mai apropiat de universul celor mici.

Suntem în alt secol, sunt alți copii și pedagogia ar trebui să fie alta și noi, cadrele didactice, ar trebui să ne adaptăm, în primul rând. Este adevărat că cursurile noastre de formare sunt pe bani, însă trebuie să fim la curent cu tot ceea ce este nou”, a mai spus învățătoarea.

Copiii mă motivează. În fiecare zi trebuie să vii cu acel „WOW!” pentru că altfel nu îi captezi. Folosesc foarte mult jocul. La această vârstă, copilul învață foarte mult prin joc”, a explicat Consuela Colțan.

Ea a ales să pună accent pe creativitate și comunicare și folosește jocul de rol. Astfel, cu ajutor marionetelor, predă interactiv și atractiv.

Fiecare copil are marioneta lui încă din prima zi a clasei pregătitoare. Şi avem o întreagă familie de marionete. Am început cu domnişoara Alfabet, a fost prima, am introdus-o atunci când am început învăţarea literelor de tipar, litera A, a venit cu o întreagă poveste, de fiecare dată ne spunea povestea literei, ne învăţa cum să o trasăm. Apoi, în clasa întâi, a venit Moş Alfabet, care este stră-stră-străbunicul domnişoarei Alfabet, el ne aduce literele de mână şi astfel orele decurg foarte plăcut pentru ei şi mă ajută şi pe mine să le ţin atenţia trează”, a povestit învățătoarea.

„Curioşii creativi”, aşa cum îşi spun elevii clasei I C, de la şcoala 280 din Bucureşti, au făcut inclusiv mucenici la ore şi au plantat copaci. Iar cursurile de comunicare, matematică sau arte plastice arată de fiecare dată ca un spectacol, în care toată lumea este pe scenă.

Este o pasiune pe care se pare că am dezvoltat-o pe parcursul anilor, astfel încât în ziua de astăzi chiar nu consider că vin la un loc de muncă, vin într-o familie cu foarte mulţi copii şi cu părinţii lor”, a mărturisit învățătoarea.

Chiar și pentru pauze elevii Consuelei Colțan au jocuri pregătite.

În clasa doamnei învățătoare Colțan, chiar și pauzele sunt gândite în detaliu. Astfel, doamna învățătoare vine în fiecare dimineață înaintea elevilor și le pregătește jocuri pe holul școlii.

Am încercat să le organizez puţin pauza pentru că, îmi pare rău să spun, copiii din ziua de azi au aşa o tendinţă spre violenţă şi nu ştiu să se joace şi atunci le-am oferit eu astfel de activităţi, astfel încât şi pe perioada pauzei să fie ceva organizat”, a explicat ea.

Potrivit învățătoarei, schimbarea trebuie să pornească de la cadrele didactice.

„Schimbarea porneşte de jos, şi de la noi, bazându-ne şi colaborând foarte mult şi cu părinţii şi bineînţeles, spre autorităţi, care ar trebui să ne sprijine cu dotări materiale, cu un număr de copii mai mic la clasă. Învăţătorul are un rol foarte important în plan cognitiv, afectiv mai ales. Este omul de care elevul cred că se ataşează cel mai mult şi trebuie să fie un model pentru elev învăţătorul. Aşa cum ai vrea să îi formezi pe ei, dar nejucând teatru, fiind tu însăţi”, a concluzionat Consuela Colțan.

Sursă foto: Captură video

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter