Eticheta la cumpărături: jungla dintre rafturi

De Flavia Jurca, pe

Deseori, plăcerea de a merge la cumpărături este anulată de constatarea că ceilalţi clienţi ai magazinelor fac din simpla aprovizionare de sâmbătă o cursă infernală…
… printre rivali rău intenţionaţi.

Pentru mine, cea mai nesuferită situaţie la hipermarket este cea în care două cunoştinţe se întâlnesc pe o alee între rafturi şi povestesc, fără să le pese de coada care se formează în faţa şi în spatele lor sau de vociferările celor care ar vrea să aibă acces la rafturi sau să avanseze pe acea alee.

Un sondaj efectuat în rândurile clienţilor a cinci lanţuri de hipermarketuri diferite a arătat care sunt cele mai mari nemulţumiri ale clienţilor şi cum şi-ar dori să ne comportăm cu toţii la cumpărături.

În primul rând, trebuie spus că aceste răutăţi care ies la iveală în marile spaţii comerciale rezultă din faptul că majoritatea dintre noi uităm că nu suntem singuri în magazin şi că şi pentru ceilalţi timpul petrecut la cumpărături trebuie să fie la fel de plăcut ca pentru noi.

Iată deci lista răutăţilor de hipermarket alcătuită de cei care au răspuns în cadrul studiului!

1. Nu bloca accesul la rafturi, nici cu cărucioare plasate nepăsător, nici cu „şezători” în mijlocul magazinului. Dacă nu te poţi hotărî între două produse, nu sta în drum, făcând trecerea celorlalţi imposibilă.

2. Copiii nu ar trebui lăsaţi de capul lor, astfel încât să îi deranjeze pe ceilalţi. Pe lângă faptul că un părinte prevăzător ştie că hipermarketul nu e un loc indicat unde să duci un bebeluş, nimănui nu îi place să dea nas în nas cu un copil care tocmai are o criză de răsfăţ şi care răcneşte printre rafturi şi loveşte trecătorii.

3. Nu atingeţi TOATĂ marfa din sectorul de autoservire. Toată lumea vrea să cumpere produse proaspete şi bune şi să le evite pe cele cu defecte, dar asta nu înseamnă că trebuie să umpli de microbi toate produsele. Poţi „ochi” câteva care îţi par accetabile, după care să le inspectezi pe acelea, în loc să întorci tot raionul cu fundul în sus.

4. Pune produsele nedorite la loc. Este foarte uşor să spui că nu îţi pasă, că este treaba angajaţilor să facă ordine în magazin, dar atunci când laşi un produs care se poate deteriora într-un loc nepotrivit (de exemplu o pungă cu carne la raionul de papetărie), gândeşte-te cât de mult te va înjura cel care curăţă după tine. Celor care lucrează în hipermarketuri li se reţin sume din salariu pentru a acoperi astfel de pierderi.

5. Respectă statutul caselor de marcat. Nu te aşeza la casa expres cu un coş plin, deoarece nu faci decât să anulezi rostul casei, încetinind avansarea. Dacă vezi că persoana din spatele tău de la casă are puţine produse, las-o să teacă în faţa ta. Nu te costă nimic să înfrumuseţezi ziua cuiva.

6. Curăţă căruciorul înainte de a-l pune la loc. Am văzut, în cărucioarele de la hipermarket, tot felul de gunoaie lăsate acolo de clienţi, inclusiv scutece murdare(!). Nu eşti niciodată prea ocupată sau prea grăbită să strângi gunoiul şi să duci căruciorul la locul lui. Dacă îl laşi în parcare, el se poate lovi de maşinile rămase acolo şi să producă daune.

Este adevărat că mulţi români par neinteresaţi de bunele maniere şi cultura „şmecherului” prevalează, dar faptul că nu crezi că poţi să îi schimbi pe ceilalţi nu este o scuză ca tu să nu te comporţi aşa cum ai vrea să fii tratată de ceilalţi.

Foto: NorthFoto 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter