Succesul la feminin

De Unica.ro, pe

Femeile şi bărbaţii au succes în mod egal, iar acest lucru este dovedit pe deplin atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în clasamentele de specialitate alcătuite de publicaţiile de profil.

Femeia de succes este puternică, are încredere în ea, este calculată, ştie întotdeauna când să intre într-un business şi când nu, este diplomată, cultă, emană siguranţă, putere şi întotdeauna se ghidează în afaceri după instinct.

Exemplul concret este Cristina Bâtlan, acţionar principal, care alături de soţul ei conduce grupul Musette, de unde cu siguranţă ţi-ai cumpărat şi tu măcar odată o pereche de pantofi. Grupul specializat în domeniul designului şi producţiei de încălţăminte are deja reprezentanţe deschise în Bulgaria, Moldova şi Ungaria şi intenţionează să se extindă şi pe alte pieţe.

Cum a început totul
Povestea lor a început cu mulţi ani în urmă, când aceştia erau încă în facultate. „Roberto era ghid, eu am trminat şcoala cu un an mai târziu decât el şi cu banii obţinuţi în urma vânzării maşinii, am început afacerea. Erau doar 700 de dolari, poate că am avut noroc şi faptul că fiind aşa de tineri şi am avut succes imediat, ne-a împins mai departe”, povesteşte aceasta.

Reţeta Cristinei Bâtlan

Femeia de afaceri consideră că dacă în modă ajungi să faci pasiune pentru ceva şi nu eşti destul de lucid încât să hotărăşti ce e valoros şi ce nu, nu ai cum să câştigi.

„În modă pentru a avea succes trebuie să fii mereu cu un pas înaintea tuturor, să alegi modelele potrivite, să fii capabil să alegi ce va fi la modă în sezoanele viitoare şi să fii în măsură să faci toate aceste lucruri cu o viteză nemaipomenită”, explică ea.

Pentru a reuşi într-o afacere, trebuie să fii dedicată, să te implicit total în ceea ce faci şi să fii întotdeauna la curent cu noutăţile din piaţă. „Moda e ceva cotidian. Pentru mine este oxigenul, nu trăiesc fără modă, sunt atentă la ce s-a întâmplat astăzi, cine mai prezintă, ce prezintă şi încerc să merg la cât mai multe prezentări de modă, la Paris, la Londra, etc.”, povesteşte aceasta.

Business de criză

Cristina mai spune că şi business-ul pe care îl conduce împreună cu soţul ei şi Alin, cel de-l treilea acţionar, a fost afectat de criza economică. „Criza ne-a afectat şi pe noi, pierdem din cauza ratei inflaţiei, dar ne pregătim să lansăm o nouă colecţie, o colecţie de lux. Asta considerăm că este soluţia pentru criză, lucruri de lux, că doar lumea n-o să meargă descălţată pe stradă”.

O altă afacere, mai spune aceasta, care să dea roade în perioadă de criză este una bazată pe personal, pe forţă de muncă şi nu pe echipamente scumpe sau în leasing.

Ca ea mai sunt multe alte femei. Iulian Bortoş, redactor-şef  la revista Capital declara în anul trecut la lansarea „Top 100 femei de succes” că „statisticile arată că ponderea femeilor în totalul posturilor de decizie din România (directori executivi şi manageri) a urcat la 31%, aceasta fiind, de altfel, şi media europeană. Top 100 demonstrează cu fapte şi cifre de ce este atât de importantă prezenţa crescută a femeilor în funcţii de responsabilitate considerate până nu demult apanajul exclusiv al bărbaţilor”.

Până nu demult, în ţara noastră, exista o concepţie potrivit căreia bărbatul este de succes dacă reuşeşte în carieră, iar femeia dacă reuşeşte şi în carieră şi în viaţa de cuplu, dacă este şi mamă şi gospodină. Lucrurile nu mai stau aşa şi acest lucru este arătat de faptul că în ultimii ani în topul femeilor de succes din România intră doamne care au obţinut performaţe remarcabile în afaceri, management, artă şi cultură, medicină, sport, politică, diplomaţie şi pe de-asupra au şi o viaţă familială împlinită.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter