Studiu: O moleculă din anumite fructe și legume ar pute anihila noul coronavirus

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 22 noiembrie 2021, 11:39

Oamenii de știință din Spania au descoperit o moleculă naturală care ar putea anihila noul coronavirus.

Este vorba depre Quercitina, o moleculă ce funcționează ca un inhibitor al SARS-CoV-2, blocând activitatea enzimatică enzimatice a 3CLpro, o proteină „letală” pentru Sars-CoV-2.

Citeşte şi: OMS: „Rata de infectare cu noul coronavirus a crescut în Europa cu 10%”

Descoperirile au fost făcute de un grup de cercetători din Zaragoza și Madrid. În urma simulărilor pe computer, s-a constatat că quercitina se leagă exact de componenta activă a proteinei 3CLpro, împiedicând-o să-și îndeplinească în mod corespunzător funcția.

„Deja, în acest moment, această moleculă este la același nivel cu cele mai bune antivirale folosite în prevenirea infectării cu coronavirus,  însă niciuna dintre acestea nu este aprobată ca medicament”, a explicat Bruno Rizzuti, coordonatorul echipei de cercetare pentru publicația italiană Il Messagero.

Citește gratuit ediția de septembrie a revistei Unica. O găsești AICI

Quercitina este prezentă din abundență în legumele și fructele obișnuite, precum caperele, ceapă roșie, ridichi și mere. Molecula este cunoscută pentru proprietățile sale antioxidante, antiinflamatoare și anti-alergice.

Sursa foto – 123rf.com