De ce suntem interesaţi de produsele bio?

De Madalina Racorean, pe

Văd în peisajul urban Bucureştean din ce în ce mai multe magazine cu produse bio, naturale sau tradiţionale. De asemenea, văd că lumea este interesată să le cunoască, să le încerce şi să nu le perceapă doar ca pe un moft.
Văd în peisajul urban Bucureştean din ce în ce mai multe magazine cu produse bio, naturale sau tradiţionale. De asemenea, văd că lumea este interesată să le cunoască, să le încerce şi să nu le perceapă doar ca pe un moft. Am trecut şi eu pragul magazinului Pukka Food din Piaţa Amzei şi am avut curiozitatea să aflu ce preferă românii să cumpere dintr-un astfel de shop şi mai ales câte feluri de produse autohtone bio există la vânzare.

“Ideea a venit de la o nevoie personală. În urmă cu cinci ani de zile, când pe piaţă existau vreo trei-patru produse bio, căutam asiduu produse alimentare cât mai sănătoase şi am hotarât că ar fi un lucru bun pentru noi şi pentru ceilalţi să deschidem un astfel de magazin.
Pukka Food este o oază de comerţ civilizat, un loc plăcut şi prietenos, de unde poţi să cumperi peste 2000 de produse alimentare (şi nu numai) de cea mai bună calitate, atent şi cu grijă selectate. Mai înseamnă şi un magazin online în dezvoltare, livrări rapide la domiciliu în Bucureşti şi prin curier în ţară…”
, spune Ileana Muntean, managerul acestui magazin cu produse bio, convinsă fiind că şi românii trebuie să înveţe cât mai mult despre mâncarea sănătoasă.

“Produsele bio fac ceea ce ar trebui să facă în mod normal mâncarea: să hrănească la propriu, nu doar să umfle burta. Ele conţin macro şi micronutrienţi de cea mai bună calitate, vitamine şi minerale care furnizează corpului energie pentru a se reface şi a funcţiona la parametri optimi. În plus, nu introduc în corp balast nociv: chimicale şi toxine periculoase. Mai mult, sunt rezultatul unei agriculturi şi al unei industrii alimentare evoluate, cu grijă şi respect pentru natură şi ecosistem.

După cinci ani de muncă susţinută de sensibilizare şi informare, resimţim în sfârşit interes pentru ceea ce înseamnă bio. Oamenii încep să înţeleagă de ce e important să consumi într-o proporţie cât mai mare astfel de produse şi,chiar dacă pasul până la a schimba obiceiurile de consum e mare, un beculeţ roşu s-a aprins…”

Am discutat şi despre clienţii acestui magazin, despre mediul din care provin, dar am avut curiozitatea să aflu şi de unde sunt aduse aceste produse ecologice. Sunt ele de provenienţă locală?

“Ne adresăm persoanelor cu venituri peste medie, informate şi educate, care au călătorit în afara ţării şi au văzut încotro se îndreaptă lucrurile. Mulţi dintre cei care ne calcă pragul sunt părinţi responsabili care vor să ofere copiilor un start bun în viaţă. Clienţii noştri nu sunt neapărat oameni cu foarte mulţi bani, sunt oameni cu o bună înţelegere, a lucrurilor şi a priorităţilor în viaţă. Produsele provin din producţia internă în proporţie de 25-30%.

Restul sunt importuri directe sau prin distribuitori. Procentul creşte de la an la an în favoarea produselor autohtone. Aşa este normal să fie, bio înseamnă în esenţă local. Din păcate suntem cu zeci de ani în urmă faţă de alte ţări din Europa la acest capitol, lucru care face inevitabil importul la ora actuală. Cele mai vândute produse sunt alimentele de bază – lactatele, cerealele, pâinea, fructele şi legumele.”

Cu siguranţă există foarte mulţi sceptici… Nu toată lumea este uşor de convins să scoată din buzunar bani mulţi pentru a mânca bio sau pentru a folosi cosmetice organice. Însă există argumente care ar putea schimba un pic modul de alimentaţie al unui roman dornic să se bucure de o viaţă mult mai sănătoasă şi de asemenea să folosească un săpun cu ingrediente naturale.

“Le recomandăm în primul rând scepticilor să încerce produsele bio. Gustul şi saţietatea pe care o conferă sunt de cele mai multe ori evidente. În plus, rezultatele sunt notabile: avem clienţi care au trecut de un an de zile la o alimentaţie bio şi ne mărturisesc încântaţi că se îmbolnăvesc mai rar, că au scăpat de migrene sau de diverse alergii…

Pukka Food este un magazin preponderent alimentar, dar avem şi o gamă de cosmetice de bază, detergenţi prietenoşi şi produse de igienă şi îngrijire personală. Din nou, produsele de consum zilnic sun cele mai căutate: pasta de dinţi, şampon, gel de duş, detergent de vase sau săpunuri fără parabeni.

Un sfat pentru cei care nu sunt convinşi că merită să investeşti în produsele bio?

Le recomandăm celor care au posibilităţi financiare să pună mai mult preţ pe sănătatea pe termen lung, bunul lor cel mai de preţ, şi nu numai pe lucrurile “la vedere”: electronice, maşini, haine şi vacanţe de lux…”

Despre exportul de produse bio din România pe www.ecotrend.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter