NASA a descoperit bacteria care trăieşte în arsenic

De Erika Chivu, pe

NASA a descoperit o bacterie care se poate hrăni cu arsenic, o otravă puternică. Este un semn ca viaţa poate există şi în condiţii diferite de cele de pe Terra.
Aşa cum ne-au obişnuit în ultimul timp, cei de la NASA au ţinut iar toată planeta cu sufletul la gură, anunţând că vor face publică o descoperire importantă în domeniul astrobiologiei. În conferinţa de presă care s-a ţinut aseară, Agenţia Spaţială Americană a anunţat că s-a descoperit nu viaţă pe Marte, nu omuleţi verzi în Calea Lactee, ci o bacterie, pe Pământ, într-un lac din California.

Bacteria care trăieşte cu otravă

Oamenii care îşi imaginau că vor face cunoştinţă cu extraterestrii au fost uşor dezamăgiţi de conferinţa de presă. Totuşi, descoperirea este foarte importantă după spusele specialiştilor, ea fiind un semn că ar putea exista viaţă şi în afara Terrei.

Bacteria descoperită în lacul vulcani Mono este capabilă să trăiasca în arsenic, o substanţă foarte toxică, care nu parea un mediu compatibil cu viaţa. Şi totuşi, această bacterie nu numai că se hrăneşte cu arsenic, dar este şi capabilă să producă fosfor, un element chimic care nu se găseşte pe unele planete, dar este esenţial pentru apariţia vieţii.

Viaţa e mai flexibilă decât credem

Şi dacă toate acestea nu te conving de importanţa descoperirii făcute, mai trebuie spus că această bacterie are un ADN complet diferit de tot ce se găseşte pe Terra.

„Descoperirea noastră ne reaminteşte că viaţa, asa cum o ştim, ar putea fi mai flexibilă decât ne imaginăm. Dacă un lucru de pe pământ poate trăi în condiţii atât de neaşteptate, oare ce altceva mai poate face viaţa?” au declarat reprezentanţii NASA, completând:

„Viaţa, aşa cum o ştim noi, necesită anumite elemente chimice şi exclude altele. Dar să fie acestea singurele opţiuni? Cât de diversă ar putea fi viaţa?”

Săptămâna trecută, NASA a descoperit o gaură neagră în apropierea Terrei.

Foto: Shutterstock