Dana Rogoz a fost cerută de soție în rulotă

De Laura Davidescu, pe Ultimul update Marți, 08 octombrie 2019, 14:03
Dana Rogoz se numără printre primele vedete din România care au adoptat moda concediilor cu rulota. Iată ce a povestit ea, în revista Unica, despre motivele pentru care iubește atât de mult vacanțele nomade, cu "hotel pe patru roți".

Pentru Dana Rogoz, actriță, prezentatoare TV și blogger, povestea cumpărării rulotei are o semnificație aparte, întrucât prima călătorie cu rulota a fost și cea în care a fost cerută de soție. Abia mai târziu a aflat cât de minuțios pregătise soțul ei momentul cel mare.

Concediu cu rulota: „Luna de miere am petrecut-o brambura,  prin Europa“

Acum șase ani am plecat spre Germania, să ne cumpăram prima rulotă. La întoarcerea spre țară, am făcut un traseu mai lung și am ajuns inclusiv în Praga, unde Radu m-a cerut în căsătorie. Chiar în rulotă s-a întâmplat, care era parcată lângă unul dintre podurile luminate ale orașului. Abia atunci am aflat că această cumpărătură făcuse parte din planul lui Radu, stabilit cu multe luni înainte. Probabil de la atâtea filmări, unde rulotele sunt cabinele actorilor și regizorilor, locul de repetiții, de costume, de povești de viață spuse în pauzele dintre secvențe, amândoi am visat să avem propria rulotă și în timpul liber.

Rulota în sine reprezintă o investiție destul de mare și, din păcate, nu o folosim atât de des pe cât ne-am dori. Avem cam două vacanțe pe an mai lungi cu ea, iar în rest mai furăm câte un weekend.

Am călătorit mult prin țară, dar și prin Europa. Luna de miere așa am petrecut-o: o lună brambura prin Europa, cu rulota în care spusesem acel „Da“. Dar am și închiriat o rulotă în Noua Zeelandă și așa am petrecut acolo o săptămână, pe când Vlad avea 1 an și 10 luni.

De costat, în afară de benzină, mai ai de plătit campingurile, care variază mult în funcție de țară și de câte persoane folosesc rulota. Nu pot spune că ieși mai ieftin față de un guesthouse, un hostel ori un apartament închiriat prin Airbnb. Dar e un alt gen de vacanță, cu totul alt tip de experiență.

În campinguri e raiul pentru copii

Următoarea vacanță cu rulota mi-aș dori-o în Franța, pe Valea Loarei. Dar pe listă mai sunt și Portugalia și Turcia. Noi, când plecăm, nu știm exact traseul, nu știm unde vom dormi noaptea următoare. Singura limită e timpul – căci jobul ne trage înapoi acasă. Dar nici măcar durata exactă a unei astfel de vacanțe nu o știm exact; mereu e un minimum +/- 2 zile. Dar mergem ce mergem și, dacă la un moment dat Vlad se plictisește și simțim că ar avea nevoie de o pauză de joacă, ori dacă Radu obosește, tragem pe dreapta imediat într-o poieniță sau într-o piață a unui oraș, de unde avem o priveliște frumoasă.

Dana Rogoz si Vladut vacanta cu rulota

Lui Vlăduț îi plac foarte mult vacanțele la rulotă.

Apoi, în campinguri e raiul pentru copii. Sunt atât de drăguți când dimineața și seara, de exemplu, se duc cu toții – de absolut toate naționalitățile – să facă duș și să se spele pe dinți. Ca să nu mai vorbim de joacă și de făcut turul tuturor rulotelor… E o comunitate foarte frumoasă. Cred că Vlad adoră călătoriile cu rulota și pentru că suntem toți trei în câțiva metri pătrați. și avem ritualurile noastre: la micul dejun, la culcare, cine face patul, cine pune masa, cine scoate scaunele în fața rulotei… E incredibil cât de puține lucruri ne trebuie în viață ca să fim fericiți: toate încap într-o rulotă.

În rulotă trebuie să faci curățenie continuu

Un lucru mai puțin plăcut este că trebuie să faci continuu curățenie, căci altfel în trei zile nu mai poți dormi în ea. Mai trebuie să fii foarte atent atunci când o încarci, ca să te asiguri că iei mereu ce e esențial și că nu ajungi să pleci cu prea multe haine – pe care să nu ai pe unde să le îndeși, dar fără tigaie! Și e nebunia cu apa curată/apa murdară. Și panica să nu rămâi totuși fără curent. Poți să ai autonomie câteva zile, dar, până la urmă, tot într-un camping trebuie să intri să te cablezi. Sau mai poți să găsești niște săteni drăguți, care să îți dea curent. Nouă ni s-a întâmplat de mai multe ori.

Uneori nu găsești locuri în camping

Cei care se gândesc să încerce un drum cu rulota să nu se aștepte tocmai la vacanțe comode, confortabile. Trebuie să le placă aventura și să accepte ușor schimbările de plan. Poți să ai ghinion să găsești foarte greu un camping liber în supersezon și să sfârșești dormind pe marginea drumului, rupt de oboseală. Dar poți și să ajungi să campezi în curtea unui om, într-o livadă de peri minunată, pe unde trece și un râu și sunt și căpițe de fân și unde nu ai fi ajuns niciodată dacă nu călătoreai în felul acesta. Nouă ni s-a întâmplat asta recent în Breb și a fost una dintre cele mai frumoase experiențe ca rulotiști.

Cele mai interesante campinguri din România

Campinguri mai bune găsești după ce treci de Valea Prahovei și mergi mai în nord. De exemplu, am găsit în Maramureș campinguri frumoase. Dar e suficient să găsești o pajiște lângă un râu într-o seară; nu e obligatoriu să fii mereu legat de campinguri. În plus, întâlnești foarte mulți oameni prietenoși la noi în țară, care îți vor deschide porțile și îți vor da curent.

vedere din rulota Danei Rogoz

Ce poate fi mai frumos decât să vezi pe fereastră natura în toată splendoarea ei?

La început, fiecare campare era o enigmă. Chiar în primele zile, eram complet nepricepuți. Fiecare campare era o enigmă… strângeam în jurul nostru nemți, englezi, francezi dornici să ne ajute, să ne explice care sunt pașii, care e ritualul. Iar după ce am început să călătorim cu Vlad, aveam altă problemă: era foarte mic de vârstă și, de teamă ca pe timpul nopții să nu cumva să coboare din pat și să deschidă ușa și să iasă din rulotă fără să îl auzim, făceam un întreg sistem de „securizare“ din cordoane și curele, cu care legam cele două uși ale autorulotei. Nu s-a întâmplat niciodată să încerce să iasă așa, dar noi am luat măsuri de siguranță pentru micuț o bună perioadă.

foto: arhiva personală a Danei Rogoz

Citește și:

Dana Rogoz a fost luată peste picior de funcționarii primăriei din cauza unui copac

4 ani de viață teleleu. Interviu cu jurnalista Elena Stancu și fotograful Cosmin Bumbuț

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!