Bangkok – elefanţi, transexuali şi Buddha exfoliaţi

De Revista Unica, pe

La Bangkok am făcut shopping prin mlaştini, am văzut numai femei urâte şi am mâncat afrodiziace cu miros de tomberon în plină vară
Plecasem de-acasă cu o tolbă plină de speranţe despre Thailanda. Mă aşteptam să găsesc un oraş provocator, cu temple uimitoare şi vechi palate de vis. Un oraş fără prejudecăţi, plin de femei frumoase şi cu o bucătărie extrem de variată. Bangkokul însă mi-a demontat multe mituri. Dar mi-a provocat şi trăiri memorabile.

Buddha vinde «bilete de papagal»

Mai întâi am mers la celebrul Golden Buddha. Un templu faimos prin promovarea care i se face, dar nici pe departe la fel de impresionant precum multe alte temple ale Asiei (din China, India, Cambodgia etc.). În curtea lăcaşului de cult am întâlnit o căruţă de statui ale lui Buddha, de diverse mărimi, realizate probabil din lemn. Micii idoli care se vroiau auriţi erau acoperiţi de mii de pătrăţele de staniol auriu, care se exfoliau şi cădeau pe jos după cum bătea vântul. De parcă cineva le-ar fi jupuit pielea bucată cu bucată. În curtea templului erau mai multe maşini electronice, prin intermediul cărora Buddha îţi prezicea viitorul. Dacă băgai câţiva bănuţi, îţi cădea într-o tăviţă un soi de „bilet de papagal“. Aşa îţi puteai afla soarta, în thailandeză şi engleză. Uitându-mă mai bine, am depistat întreg stocul cu mii de hârtiuţe, în spatele fiecărui aparat. Evident că, după ce am citit vreo şapte-opt bileţele, am ales soarta care mi-a convenit mai tare, fără niciun bănuţ. Apoi am vizitat Golden Mountin. Un templu ridicat pe o colină frumos amenajată, cu curte interioară plină de vegetaţie luxuriantă şi scări în spirală. Perdelele de apă ce se prăbuşeau îngrijit peste pereţii muntelui erau străjuite de mici statui cochete, cu tematică religioasă. În drum spre altarul din vârf, pelerinii loveau limbile clopotelor înşirate de-a lungul scărilor spiralate. De sus, se vedea o frumoasă panoramă asupra Bangkokului, cu misterioasele acoperişuri în formă de pagodă, amestecate cu terasele blocurilor moderne.

Splendorile Marelui Palat

Dar locul care m-a fermecat cel mai mult a fost Marele Palat. Un fel de „Oraşul Interzis“ în manieră locală, plin de temple, încăperi, săli, străduţe, grădini, statui, altare şi câte şi mai câte minunăţii artistice şi arhitectonice ale bătrânului Siam. Turiştii care calcă pragul vechii curţi imperiale se simt cu adevărat
privilegiaţi.  Apoi, am vizitat şi Templul lui Budha Culcat. Aici se află o statuie a lui Budha lungă cât o zi de post, construită pe orizontală. E atât de mare, încât doar talpa piciorului său depăşeşte, în dimensiuni, înălţimea unui om! Din păcate statuia nu poate fi fotografiată sau filmată, pentru a-i surprinde pe de-a-ntregul măreţia. Asta pentru că stâlpii înalţi şi groşi care susţin acoperişul din jurul său pur şi simplu obturează vizibilitatea impresionantului monument.

Shopping pe Piaţa Plutitoare
De prea multe muzee, însă, începuse să ni se strecoare plictiseala-n suflet, aşa că am „cotit-o“ către natură. Mai întâi am mers până la una dintre faimoasele pieţe plutitoare ale locului. Aici, am descoperit o adevărată mlaştină ce părea desprinsă direct din inima junglei. Totul era înconjurat de o reţea extrem de întortocheată de ape puturoase, cu sate lacustre, prin care toată lumea se deplasa doar cu ajutorul unor bărci specifice, foarte confortabile. Apoi am mai coborât doar într-un singur loc, la un frumos templu budist. În rest, am stat în barcă şi am trecut pe la o grămădă de magazine de toate soiurile. Ne-am ciocnit de mii de bărci în care se vindeau haine, fructe şi legume, ierburi, suveniruri, cosmetice. Ambarcaţiunile  migrau de la un loc la altul, de la o casă la alta… Iar barcagiii, bărbaţi şi femei de toate vârstele, se apărau de soare cu faimoasele lor pălării din paie de orez… Un spectacol unic.

Silicoanele te fac mai cultă

Dar toate aceste aventuri şi expediţii pe pachiderme m-au obosit îngrozitor şi m-am întors la civilizaţie. După o copioasă cină tradiţională, în urma căreia m-a usturat dosul trei zile de picantă ce era, m-am hotărât sa încerc un masaj tradiţional. Mi-am zis să încerc masajul cu spumă de baie, în care clientul stă pe burtă şi thailandezele se tăvălesc şi alunecă pe spatele bietului turist, de-i merg fulgii. Am nimerit în titrata locantă Qpid (de la Cupidon). În faţă aveam vreo cincizeci de thailandeze îmbrăcate sumar şi înşirate pe trei rânduri, în dreapta mea era o altă scenă, separată de data aceasta de public printr-un perete de sticlă, pe care stăteau tot cam vreo cincizeci de fete, într-o lumină mai puţin pronunţată. Am aflat că tipele fără sticlă sunt cu facultate şi costă dublu decât alea din spatele geamului, care sunt mai puţin educate, dar care masează la fel de bine. Primele costau 60 de dolari şi celelalte vreo 30. După o privire mai de-aproape, am văzut că cele care costau dublu se dotaseră cu silicoane. Dar, sincer să fiu, oricum nu prea aveai ce frumuseţi să alegi. Nu trecea niciuna de 1,60 metri, şi feţele lor trădau trăsături nu prea îmbietoare.

Culmea depravării în văzul tuturor

Dar cel mai mult m-a şocat viaţa de noapte. Tot în zona Nana am descoperit paradisul destrăbălărilor. Şi am văzut o mulţime de fete frumoase, ca rupte din rai şi „năltuţe“, şi siliconate. Din păcate, toate thailandezele frumoase erau bărbaţi travestiţi. Bafta mea că m-a pus în temă o ospătăriţă despre transsexualii cu pricina şi tot ea mi-a recomandat un bar plin de nebuni. Deşi sunt băiat umblat, acolo chiar că m-am crucit de-a binelea. În mijloc erau două mese din alea lungi şi dreptunghiulare, ca la popotă! Pe fiecare dansau vreo 15 – 20 de fete complet goale, dar cu o danteluţă albă de jur împrejurul şoldurilor. În jurul meselor erau scaune de bar, pline de moşi englezi care, nici mai mult, nici mai puţin, stăteau cu buzele şi cu limba lipite taman de părţile intime ale thailandezelor. Şi nu se mai săturau să le sărute public locul acela… ştiţi voi.  Parcă era un concurs gen cine stă cu buzele mai mult lipite primeşte premiul cel mare. Numai că ei nu primeau nimic, ba mai şi plăteau pentru asta câţiva dolari!
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!