Cum să impresionezi la petrecerea de Crăciun cu colegii

De Nicoleta Galeteanu, pe Ultimul update Miercuri, 04 decembrie 2019, 15:37

Fie că vrei, fie că nu vrei, petrecerea la birou de Crăciun cu colegii la final de an este într-o formă sau alta obligatorie. Nu este o clauză în contract, dar este o invitaţie… de nerefuzat, dacă nu vrei să fii exclusă din clubul colegilor.
Iar dacă tot eşti nevoită să o onorezi cu prezenţa, bine ar fi să faci impresie bună şefilor tăi. Iată câteva aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere şi cum să procedezi.

Nu face excese

Să „fii moderat în toate” este o lege a înţelepciunii care, pe cât de simplu sună, pe atât de greu este să o poţi respecta.

De la ţinuta pe care ţi-o alegi şi până la cocktailurile pe care le consumi sau afirmaţiile pe care le faci, toate presupun o doză de atenţie sporită într-un astfel de cadru.

Fii rezonabilă în felul în care te comporţi – cât bei, cât fumezi, ce spui sau ce glume faci – pentru că, până la urmă, ce e mult strică.

Nu te zgârci

Aproape nelipsită din programul de Crăciun al companiilor, tradiţia cadourilor oferite între colegi nu te va scuti de la a cheltui câţiva bănuţi în plus, pe lângă sumedenia de cadouri pe care trebuie să le cumperi familiei şi prietenilor. Totuşi, nu trebuie să priveşti acest obicei ca pe o corvoadă – aceea ce a alerga prin oraş după cadouri – sau un sacrificiu financiar enorm. Până la urmă, vei primi şi tu ceva…

Pe lângă caracterul amuzant al tombolei cu surprize, „Secret Santa” este însă şi o ocazie în care colegii se cunosc mai bine. De exemplu, această „probă” dezvăluie gusturile colegilor, chiar dacă este vorba de un mic suvenir tematic, dar mai ales cine este zgârcit.

Chiar dacă este un cadou pentru un coleg pe care poate nici nu îl cunoşti, caută unul original şi nu te zgârci să cheltuieşti doi lei în plus dacă ai găsit ceva drăguţ. Bunul gust este întotdeauna apreciat iar tu vei fi la fel.

Nu vorbi despre serviciu

Este o reuniune organizată în cadru profesional până la urmă, dar nu trebuie să te comporţi ca la birou. Dacă vrei să te evidenţiezi printre colegii tăi şi să le arăţi că nu eşti persoana tăcută care lucrează toată ziua, atunci poartă-te natural. Fii în primul rând jovială şi alege să dai un ton mai personal discuţiilor pe care le întreprinzi. De exemplu, întreabă-l pe colegul de la masă unde face Revelionul anul acesta şi povesteşte-i cât de bine te-ai distrat şi tu acolo.

Sau fă-i o recomandare unde se mănâncă cel mai bine în staţiunea respectivă. Va aprecia, fără îndoială pontul tău şi va transmite şi colegilor despre cât de amabilă eşti. Dacă este căsătorit, întreabă-l de copii.

Distrează-te

Nu eşti sufletul petrecerii şi nici genul care dansează toată noaptea, dar nu trebuie să te dai în spectacol ca să te distrezi la o petrecere formală.

Dacă tot ai făcut act de prezenţă şi trebuie să îi priveşti pe colegii tăi cum se distrează, atunci profită de ocazie şi imortalizează câteva momente haioase.

Pozele memorabile le poţi posta pe Facebook, spre deliciul tuturor colegilor. Nu vor uita să îţi mulţumească pentru asemenea amintiri.

Nu te „da lovită” a doua zi

Este o alegere total neinspirată, dar există firme care organizează petreceri în timpul săptămânii, iar asta presupune că a doua zi numai de job nu vei avea chef.

Să presupunem, bunăoară, că ai „gustat” din plin distracţia propusă de superiori şi nu eşti tocmai în apele tale, iar tentaţia de a te sustrage unei zile de muncă îţi încolţeşte tot mai argumentat în minte.

Dar te-ai gândit ce va spune absenţa ta despre tine? Suntem convinşi că îţi va fi greu să te trezeşti a doua zi dimineaţa după ce ai chefuit toată noaptea, dar nu te învoi doar ca să îţi laşi colegii să bârfească în voie.

Socializează cu persoanele – cheie

De regulă, nu este prea confortabil să te distrezi cu şeful şi până la urmă este firesc să ai astfel de inhibiţii. Dar dacă nu te simţi în largul tău să porţi conversaţii cu superiorii tai, orientează-te să intri în vorbă cu persoanele din jurul lui. Este amabil şi elegant să schimbi câteva cuvinte şi cu stafful influent al companiei, aşa că încearcă să faci impresie bună celor care sunt mereu în contact cu acesta.

Nu trebuie să abordezi subiecte despre serviciu. Poţi aprecia cât de reuşită etse petrecrea sau cât de bine se distrează colegii.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter