Românii vor să renunţe la fumat, dar nu ştiu cum

De Erika Chivu, pe

Românii şi-ar dori să renunţe la fumat, încearcă să o facă, însă rezultatele nu sunt întotdeauna cele dorite pentru că oamenii nu ştiu ce au de făcut, a arătat un studiu…
… realizat de ISRA Center Marketing Research. 

Doi din trei fumători cu vârsta între 35 şi 44 de ani ar vrea să renunţe la fumat. Dintre cei care au încercat deja să o facă, 55% au la activ trei încercări eşuate. Majoritatea recunosc că nu au făcut nimic deosebit, ci s-au bazat pe voinţă.

Deşi mulţi oameni sunt convinşi că medicul le poate da cele mai corecte informaţii despre fumat, doar 6% dintre respondenţi au solicitat ajutorul medicului pentru a scăpa de acest obicei.

„Studiul dovedeşte cât de dezorientaţi sunt pacienţii români dependenţi de fumat. Vor să înterupă, au multe încercări în care se bazează doar pe auto-control iar eşecurile dovedesc că au nevoie de suport medical avizat”, a declarat Prof. Dr. Dumitru Mihălţan, preşedintele Societăţii Române de Pneumologie şi al Reţelei pentru Prevenirea Fumatului în România.

Una dintre problemele românilor este aceea că nu percep tabagismul ca pe o boală.   

„Fumătorii activi, dar şi cei pasivi, nu sunt conştienţi de riscurile asupra sănătaţii lor, se complac în această dependenţă şi reacţionează defensiv doar atunci când se confrută cu o problemă de sănătate reală”, avertizeaza Prof. Dr. Mihălţan.

Specialistul mai spune că riscul de îmbolnăvire creşte exponenţial odată cu numărul ţigărilor fumate. „Pe de altă parte, din prima zi în care renunţăm la fumat, scade şi riscul de îmbolnăvire şi creşte speranţa de viaţă.”

Când se hotărăsc să renunţe la fumat, românii se gândesc nu numai la sănătate, ci şi la bani. 12% dintre fumători s-ar lăsa numai dacă bugetul ar deveni prea mic pentru viciul lor.

Pictogramele îi sperie pe adolescenţi

Conform unor studii realizate în 2008 şi 2009 de Totem Communication, atractivitatea pachetelor de ţigări a scăzut de la introducerea pictogramelor cu avertismente. Tinerii preferă să ceară la magazin pachete cu o anumită pictogramă, iar când fumează evită să privească pachetul.

Jumătate din tinerii participanţi la studiul din 2009 au recunoscut că pictogramele şi avertismentele de pe pachetele de ţigări i-au făcut să încerce să scape de acest obicei, iar 37% au spus că imaginile i-au făcut să treacă la ţigări mai uşoare.

Ba mai mult, unul din cinci respondenţi a spus că a renunţat la ţigară când tocmai se pregătea să fumeze.

Aşadar avertismentele de sănătate incluse pe pachetul de ţigări produc schimbări de atitudine în rândul tinerilor şi fac pachetul mai puţin atractiv, aspecte care pot contribui la schimbarea comportamentului legat de tutun şi fumat.

Conform studiului realizat de ISRA Center Marketing Research 45% dintre românii peste 18 ani fumează cel puţin cinci ţigări pe zi. Jumătate dintre ei fumează mai puţin de un pachet pe zi, iar suma medie cheltuită zilnic pe ţigări este de 7.4 lei.

Principala consecinţă a fumatului, la noi în ţară, este, din pacate, cancerul pulomnar.

Vrei să te laşi de fumat, dar nu ştii cum? Citeşte experimentul colegei noastre, Ioana Moldoveanu, din Unica de mai şi află cum a reuşit ea să renunţe la fumat!

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter