Atelier Iutta: “Apărarea autenticităţii a fost punctul de plecare pentru noi. Ne-am propus să reînviem spiritul românesc”

De Madalina Racorean, pe

m descoperit un atelier de creaţie unde dorul de românesc se simte acut.
Chipuri frumoase de femei tinere realizează genţi din piele handmade, cu motive decorative specifice artelor tradiţionale româneşti cu accesorii din lemn sculptat sau din metal. Am aflat de unde vine numele Iutta, am aflat care sunt sursele de inspiraţie, dar şi cui se adresează brand-ul Iutta. Dar am vrut să ştim şi la ce ţinute poţi asorta o geantă atât de specială…

Ce înseamnă atelier Iutta în peisajul handmade românesc?
Iutta este un brand care şi-a propus să creeze legătura între noutate şi autenticitate. Venim în peisajul handmade cu multă inovaţie, îndrăznim combinaţii neconvenţionale şi inspirăm un stil aparte, care să reflecte toate nuanţele unei personalităţi puternice. Astfel, motivele specifice transpuse în contemporaneitate amintesc zi de zi cu mândrie că ne este Dor de românesc.

De unde ideea acestui nume- Iutta?
Povestea Iutta se inspiră din antichitate, de la o femeie pe nume Iudita, care a luptat prin frumuseţea şi înţelepciunea saîmpotriva abaterii poporului de la adevăratele valori. Apărarea autenticităţii a fost punctul de plecare pentru noi, care ne-am propus să reînviem spiritul românesc. 

De unde inspiraţia pentru modelele de genţi? V-aţi gândit să realizaţi şi altceva în afară de aceste produse? Poate încalţăminte?
Iniţial, am plecat în acest proiect doar cu ideea de a face genţi şi accesorii de marochinărie, dar acum, văzând potenţialul pe care un brand ca Iutta îl are, ne gândim foarte serios să extindem linia de producţie. Sursele de inspiraţie nu lipsesc, ne înconjurăm zilnic de ele şi sperăm să le transpunem cât mai autentic sub forme cât mai diverse!

Cărei tip de femeie i se adresează colecţia, sau viitoarele colecţii Iutta?
Iutta este un brand pentru femeia elegantă, rafinată şi cu multăîncredere în ea, care nu evită să-şi pună în valoare senzualitatea şi puterea prin simboluri ale tradiţiei.

Ce materiale folosiţi pentru realizarea genţilor, ce culori predomină?
Materialele utilizate sunt pielea naturală, lemnul, metalul, iar printre culorile aplicate se regăsesc: french roast, titanium, praz, roşu corai, grej, caffe latte, negru, roşu mac, maro, bordo. 

Cum se numeşte prima colecţie şi prin ce anume se remarcă?
Prima colecţie am lansat-o sub numele de Spirit Eflorescent şi reprezintă esenţa brandului Iutta: revalorificarea specificului românesc şi reinterpretarea autenticului. Cu un număr de 20 de genţi din piele naturală, broderii inspirate din tradiţia autohtonă şi sculpturi în lemn, această colecţie îmbină forme fluide, ce-şi regăsesc originile în stilul pur românesc, clădit pe credinţe, obiceiuri şi activităţi spirituale naturale din cele mai vechi timpuri.

La ce stil vestimentar se potrivesc genţile pe care le creaţi?
Credem că tocmai acesta este punctul forte al colecţiilor Iutta: ele pot fi asortate cu uşurinţă datorită combinaţiilor variate de forme şi culori. În ”Spirit Eflorescent” se pot regăsi genţi plic sculptate în lemn sau din piele cu motive florale, care se potrivesc de exemplu ţinutelor de seară, dar şi rucsacuri colorate, potrivite pentru ţinute lejere, chiar sport, origenţi voluminoase din piele, care completează o ţinută smart casual, şi lista poate continua.

În cât timp realizaţi o geantă?
În funcţie de caracteristicile produsului proiectat, o geantă se poate realiza într-un termen de 5-12 zile. Aici este inclus designul, execuţia şi punerea la punct a ultimelor detalii, care de multe ori au o importanţă foarte mare în reuşita formei finale.

Când veţi delecta publicul interesat cu o nouă colecţie? Care va fi noutatea?
În acest moment pregătim o colecţie capsulă, însă nu vrem să dezvăluim foarte multe detalii. Putem spune însă cu siguranţă că vă puteţi aştepta să continuăm în aceeaşi direcţie, aceea de a surprinde prin inovaţie şi design aparte!

Câţi oameni lucrează la o asemenea colecţie?
Pentru acest proiect se lucrează atât din atelier, cât şi din afara lui, aşa că avem colaboratori pe partea de producţie, cât şi pe cea de prezentare, ceea ce însumează un număr destul de ridicat de persoane implicate. Din fericire, toţi aceştia au fost alături de noi în timp util şi ne-au sprijinit pentru a duce până la capăt fiecare etapă din ce însemnă astăzi Iutta.

Citeşte pe www.ecotrend.ro despre următoarea colecţie a Malvinei Cservenchi

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter