Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

De Bianca Prangate, pe Ultimul update Vineri, 10 decembrie 2021, 10:41

Lumea parfumurilor de nișă este vastă, complexă și atât de îmbietoare. Iar dacă stai de vorbă cu Leone Fadelli, co-fondatorul casei de parfumuri de nișă Pantheon Roma, îți dai seama că nu ai vrea să o mai părăsești.

Tot ce ține de lumea olfactivă m-a fascinat din copilărie. Așa că atunci când am avut ocazia să vorbesc cu Leone Fadelli, unul dintre fondatorii casei de parfumuri de nișă Pantheon Roma, mi-am dat seama că nu aș vrea ca discuția să se termine vreodată.

Leone Fadelli și tatăl său, Paolo, au creat în 2013 povestea Pantheon Roma. O numesc „poveste”, și nu „brand”, pentru că după o oră de stat la discuții cu Leone, al doilea termen este prea trivial, prea glaciar pentru a surprinde esența Pantheon Roma fără a-i întina însemnătatea.

Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

Totul a pornit de la una dintre cele mai frumoase povești de iubire ale Italiei Renascentiste, cea dintre pictorul Rafael și Margherita, frumoasa fiică a unui brutar. Deși Rafael era promis unei alte femei, el s-a îndrăgostit iremediabil de Margherita. Dragostea lor interzisă s-a consumat în toiul nopții, într-o grădină care, în zilele noastre, a fost transformată într-un restaurant aflat în patrimoniul Unesco. După o noapte de dragoste cu Margherita, Rafael s-a îmbolnăvit – și asta arată și documentele oficiale ale vremii. Astăzi, el este singurul artist al cărui cavou este adăpostit în pereții antici ai Pantheonului din Roma.

Astfel s-a născut Pantheon Roma, o casă de parfumuri de nișă și o afacere de familie. Leone și Paolo vin cu ideile, iar o echipă de parfumieri condusă de mărețul parfumier Arturetto Landi se ocupă cu punerea în aplicare a acelor idei. Fiecare parfum spune o poveste diferită. „Raffaello” te poartă cu gândul la dualitatea de eleganță și putere a pictorului îndrăgostit, „Donna Margherita” te zdrobește cu feminitatea sa lipsită de apologii, „Il Giardino” dezvăluie esența grădinii unde s-a consumat iubirea, pe când „Dolce Passione” capturează acea concupiscență dulce, fără margini, a unei iubiri menite să nu dăinuiască.

Leone Fadelli ne-a povestit mai multe despre toate acestea, și nu numai.

Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

Ai crescut înconjurat de parfumuri. Ce amintiri puternice olfactive ai?

Una dintre ele s-a întâmplat nu cu mult timp în urmă. Este legată de lavandă. Nu este o floare populară acum. Când eram copil, tatăl meu folosea un parfum britanic clasic, cu lavandă. Nu eram conștient de asta, dar îmi plăcea atât de mult acel miros. Iar acum vreo cinci ani eram cu un client, și i-am recunoscut parfumul. Aproape m-a apucat plânsul când mi-am dat seama că era parfumul tatălui meu. Parfumierii nu prea mai folosesc această notă în prezent, de teama de a nu mirosi a „vechi”. Dar nu este nimic mai greșit.

Dar și descoperirea oud-ului, care mi-a deschis ochii către Orientul Mijlociu, a fost o amintire puternică. Oamenii de acolo îl numesc „mirosul lui Dumnezeu”. Am descoperit această notă cu Arturetto Landi, când eram în Orientul Mijlociu și observam ritualurile localnicilor. Toți umblau cu o bucățică de oud în buzunare.

Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

Ce ne poți spune despre evoluția trendurilor în lumea parfumeriei?

Văd o evoluție a trendurilor sub formă de roată. Ele încep în Europa, apoi se mută în sens circular pe glob. În Orientul Mijlociu ajung doi ani mai târziu. De exemplu, când am lansat „Dolce Passione”, a fost un coșmar. Oamenii din Orientul Mijlociu au râs de mine, au spus „Nu, noi vrem oud!”. Dar acum s-au răzgândit, le place mult! Apoi trendul se întoarce în Europa, unde începe al doilea val, și devine mai popular la scară largă. Apoi ajunge în SUA și explodează. Asta s-a întâmplat cu „Dolce Passione”, a fost unul dintre parfumurile care au dat startul trendului gurmand. Dar în viitor, lucrurile vor porni de la zero.

Cine dă trendurile?

Nișa este cea care dă trendurile. Acum sunt foarte populare parfumurile asemănătoare cu „Baccarat Rouge”, de exemplu. Toată lumea copiază acest miros. Nu parfumurile comerciale dau trendurile. Ele urmează trendurile – de astea lansează atâtea parfumuri pe an de la casele mainstream. E ca și cum faci trei copii, să fie șanse mai mari ca unul din ei să fie norocos.

Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

Oare ce trend urmează în lumea parfumistică?

Eu sper să fie florile! Florile sunt uimitoare, pentru că sunt cu adevărat naturale.

Pantheon Roma ce parfumuri urmează să lanseze?

Există două parfumuri despre care pot vorbi. Ele sunt deja lansate în Italia, urmează și în România. Noi lansăm câte un parfum pe an, pentru că respectăm creativitatea parfumierilor. Este despre artă,la urma urmei. Am folosit materiale naturale, pure – oud în concentrație mare, colectat din Cambodgia, pentru primul parfum, și trandafir de Damasc, pentru al doilea parfum. Familia mea a cumpărat uleiul de trandafir în 2017, ca o investiție. Unii oameni investesc în petrol, alții în parfumuri (râde). L-am cumpărat cu 8.000 de euro pe kilogram, acum este vreo 12.000 de euro – deci acum ar fi momentul să îl vindem! Numai că nu îl vindem, îl folosim! Parfumurile se numesc R și M – Rafael și Margherita.

Exclusiv! Totul despre lumea parfumurilor de nișă, de la Leone Fadelli, co-fondatorul casei Pantheon Roma

Ce deosebește Pantheon Roma de alte case de parfumuri?

Proiectul nostru este unul foarte transparent, de familie, dar cu importanța unui brand de lux. În fiecare cutie de Pantheon Roma găsești o notă cu povestea din spate. Calitatea materiilor prime folosite, precum și faptul că unele parfumuri țin trei zile, cântăresc greu în balanță.

Descoperă parfumurile Pantheon Roma în parfumeriile Obsentum și pe www.obsentum.com.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter