Conţinutul Facebook va fi contra cost. Ce spune Mark Zuckerberg despre serviciul de paywall!

De Mădălina Manole, pe
Serviciul de paywall, anunţat de Mark Zuckerberg încă din luna august, a început să fie testat, iar utilizatorii care urmăresc cel puţin una dintre publicaţiile intrate în probă vor putea să vadă schimbările în perioada imediat următoare.

Serviciul de paywall îşi propune ca ceea ce postează publisherii pe Facebook să devină disponibil doar contra cost. Astfel, va exista un abonament prin care utilizatorii vor avea acces la ştirile publicaţiilor care se folosesc de Facebook pentru a le promova, contra unei sume de bani. Totodată, Mark Zuckerberg a anunţat că, cel puţin momentan, reţeaua de socializare nu va solicita bani publicaţiilor din costul abonamentelor.

Facebook propune două tipuri de abonamente

Proiectul a pus bazele a două tipuri de abonamente. Astfel, publicaţiile care vor intra în acest program vor avea opţiunea de a oferi gratuit utilizatorilor 10 articole pe lună, fie primele 10, fie oricare 10 materiale pe care le va decide fiecare publisher în parte. De asemenea, tot publicaţia va fi cea care va stabili costul abonamentului şi care va procesa plata.

În faza de testare participă publicaţiile internaţionale: The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst şi La Repubblica.

Ce câştigă Facebook-ul?

Este lesne de înţeles că publicaţiile îşi vor creşte profitul în urma acestui proiect propus de Mark Zuckerberg spre implementare, însă ce va câştiga reţeaua de socializare? Paywall-ul care va exista pe Facebook va permite accesul pe site şi viceversa. Astfel, paywall-ul de pe site va trimite utilizatorul pe Facebook, iar Mark Zuckerberg îşi va mari veniturile cu banii din publicitate. Pentru început, serviciul de paywall Facebook va fi disponibil doar pe Android, pentru iOS comntinuandu-se negocierile cu Apple pentru obţinerea unui acord.

Citește și – Jocul periculos care circulă pe Facebook! Ai grijă, nu da ”click” pe așa ceva

Citește și – Cinci motive pentru care să-ți ștergi prietenii din lista de Facebook

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter