Relaţii: Cât de bine este să lucrezi împreună cu partenerul tău!

De Revista Unica, pe

Când doi parteneri lucrează în acelaşi loc, ei petrec mult mai mult timp împreună decât alte cupluri. Să vedem ce efecte are această situaţie, cu bune şi cu rele.
Chiar dacă lucrează în birouri diferite, doi parteneri vor merge împreună la masă, se vor intersecta la şedinţe, vor merge în aceleaşi teambuilding-uri şi la aceleaşi petreceri de Crăciun, vor avea mai mulţi prieteni comuni. Dacă şi locuiesc împreună, probabil vor merge împreună către birou şi, de cele mai multe ori, vor pleca împreună de la birou.

Efectele lipsei unui spaţiu interpersonal

Distanţa îi ajută pe oameni să anticipeze revederea şi să se bucure când petrec timp împreună. Dacă doi parteneri petrec mult timp împreună zilnic, familiaritatea şi rutina se instaurează mai repede decât în alt cuplu, şi ei trebuie să fie atenţi să îşi facă un program diferit măcar în câteva seri din săptămână. Este important să aibă activităţi separate şi prieteni diferiţi, pentru a se dezvolta liber şi a se proteja de influenţele nivelatoare alevietii de cuplu.
Petrecând mult timp împreună şi în acelaşi grup social, vor vedea cu întârziere schimbările care apar în relaţia lor sau schimbările fiecăruia în parte. Vor risca să ignore, mai uşor decât alte cupluri, semnalele care arăta că au apărut probleme.

Când cei doi partener au acelaşi şef

Dacă au acelaşi şef, vor avea aceleaşi nemulţumiri faţă de relaţia cu el şi le va fi mai greu să se detaşeze şi să vadă soluţiile. Dacă unul dintre ei are o relaţie bună cu şeful, celălalt s-ar putea să se supere şi să se simtă respins nu doar de şef, ci şi de partener. Dacă relaţia mai bună e între unul dintre parteneri şi un şef de sex opus,  celălalt partener poate cu uşurinţă să devină gelos şi iraţional.

Când unul dintre parteneri este şeful celuilalt

În acest caz, vor apărea discuţii în rândul celorlalţi membri ai echipei. Orice laudă sau recompensă riscă să fie privită cu invidie, iar şeful este suspectat că face favoruri nemeritate. Partenerul aflat în subordine este parţial exclus din grup, căci colegii săi nu doresc ca unele discuţii şi detalii să ajungă la urechile şefului. La această atmosferă de neîncredere se adaugă dificultatea de a primi ordine direct de la cel/cea care la câteva ore distanţă se va afla în cu totul alt rol.
Uneori este posibil că cel care este şef la muncă să dezvolte tendinţe dominatoare şi în relaţie, în timp ce partenerul celălalt poate dezvolta sentimente de inferioritate, care îl vor face să devină mai irascibil şi mai agresiv în timpul liber.

Competitivitatea şi cooperarea

Dacă cei doi parteneri sunt colegi, pot deveni competitive, iar această situaţie poate duce la frustrări care apoi vor fi transferate în relaţia intimă. În egală măsură, este posibil că tristeţile sau revoltele din relaţia personală să influenţeze negativ relaţia de muncă, împiedicându-i pe cei doi să lucreze în echipă. Dacă tocmai s-au certat şi sunt supăraţi, s-ar putea să aibă dificultăţi să lucreze la un proiect comun, la fel cum s-ar putea chiar să se saboteze unul pe altul. Uneori este posibil că unul dintre ei să profite de înţelegerea celuilalt ca să întârzie cu realizarea propriilor sarcini.

Viaţa socială

Mulţi oameni au obiceiul de a flirta la muncă.  Acest obicei, în majoritatea cazurilor fără alte intenţii, îi ajutăpe oameni să îşi crească stima de sine şi să se simtă atrăgători. În plus, ei se detaşează astfel de stresul legat de muncă şi trec mai uşor peste unele zile mai plictisitoare sau mai neplăcute. Se duc mai motivaţi la serviciu, mai ales când munca lor nu le aduce satisfacţii importante.
Prezenţa celuilalt partener tinde să blocheze manifestările spontane şi glumele cu tentă de seducţie. Fiecare replică devine mai cenzurată, iar în cazul în care unul dintre parteneri este posesiv sau gelos, relaţiile interpersonale cu ceilalţi colegi pot deveni delicate. Nimic nu mai e ce pare pentru partenerul gelos, fiecare cuvânt fiind interpretat şi distorsionat. Partenerul aflat sub “supraveghere” devine tensionat şi se poate închide în sine. În timp, randamentul lor profesional poate scădea, iar zilele devin presărate cu certuri şi conflicte iscate din senin. Chiar când niciunul dintre ei nu are excese de gelozie, comportamentul lor va fi supus cenzurilor şi pot să se simtă ca şi cum ar fi adolescenţi aflaţi într-un grup de prieteni, în timp ce pă-rinţii lor sunt de faţă.

Munca împreună, în cazul despărţirii

Dacă în cuplu apar dificultăţi şi cei doi parteneri decid să se despartă, va fi foarte greu să lucreze împreună şi să continue să se vadă zilnic. De multe ori, unul dintre ei va alege să îşi schimbe locul de muncă, fie ca să sufere mai puţin, fie ca să facă lucrurile mai simple pentru celălalt. Această decizie poate să îi influenţeze negativ cariera şi să-l facă să piardă avantajele multor ani de muncă susţinută. Totuşi, există şi situaţia mai dificilă când unul dintre ei se îndrăgosteşte de altcineva de la acelaşi loc de muncă. Aceste eveniment îi afectează de multe ori nu doar pe ei, ci întreg grupul de colegi, cu simpatiile şi antipatiile lor, cu prieteniile formate în timp. Fiecare coleg se va simţi dator să ia partea unuia dintre parteneri, iar această alegere poate fi una foarte dificilă.

Munca în doi are şi avantaje

Ei se susţin unul pe celălalt, social şi profesional. Când unul dintre ei are mai multe cunoştinţe în domeniul de muncă respectiv, îl poate da celuilalt sfaturi valoroase şi îl poate ajuta cu experienţa sa . Dacă unul dintre ei lucrează de mai mult timp acolo, îi simplifică celuilalt intrarea în grup şi îi facilitează relaţionarea cu ceilalţi.
Dacă unul dintre ei este într-o poziţie de conducere, îl poate ajuta pe celălalt să avanseze. Lucrul acesta nu trebuie văzut că o favoare nemeritată sau ca o nedreptate faţă de ceilalţi. Există, în orice companie, şi mai ales în companiile mari, riscul ca cineva care îşi face munca impecabil să rămân invizibil, pentru că nu ştie cum să se pună în evidenţă.
Cei doi primesc zilnic suport emoţional, atunci când au nevoie de el. În orice moment mai greu, într-o şedinţă mai tensionată sau într-un deadline mai stresant, pot conta unul pe celălalt pentru o încurajare şi un pic de ajutor. Astfel, orice dificultate este depăşită mai uşor, şi acesta este un avantaj atât pentru ei, cât şi pentru compania în care lucrează.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter