Managementul riscului în afaceri

De Unica.ro, pe

Ce este managementul riscului, ce rol are, cu ce mă ajută în afacere sau cum pot identifica un risc, sunt primele întrebări care apar atunci când se face referire la acest aspect…

… într-un business.

Antreprenoriatul are multe părţi bune, multe avantaje pentru cel care a ales să meargă pe acest drum şi oferă multe satisfacţii. Însă, există un aspect mai puţin plăcut. Cel care ţine de siguranţă, siguranţa business-ului tău. Acest lucru se mai poate traduce şi prin management al riscului.

Dacă în multe companii există un departament de risk management care veghează ca afacerea să fie sigură şi lucrurile să meargă bine, atunci când ai propria firmă, pentru început eşti nevoită să te ocupi tu de acest aspect şi să transpui toate mişcările pe care le faci în toate scenariile posibile, pentru a evidenţia eventualele riscuri.

Managementul riscului se referă la capacitatea ta de a fi prevăzătoare, de a realiza că orice proces se poate transforma într-un risc pentru afacerea ta şi la capacitatea de a lua o decizie care are ca scop diminuarea sau eliminarea efectelor care ar putea fi create de acest risc.

Eficienţa investiţiilor şi siguranţa afacerii pe care o ai sunt principalele avantaje ale managementului de risc, care trebuie să devină responsabilitatea întregii echipe.

În timp, chiar este indicat să delegi o persoană sau un departament care să se ocupe de acest aspect al afacerii tale, pentru a nu fi nevoită să apelezi la servicii externe de audit, care de altfel sunt destul de costisitoare.

Managerierea unui risc pe etape

Acest  proces este împărţit în mai multe etape. Identificare şi cuatificarea riscului sunt primele două dintre ele, de obicei se fac împreună şi mai poartă numele de analiză a riscului.

După ce s-a făcut identificare şi s-au cuantificat eventualele pagube, se trece la un plan de răspuns la risc sau altfel spus, o metodă de diminuare a acestuia.

Una dintre cele mai folosite metode de identificarea riscului în afaceri este cea cunoscută drept checklist sau lista de control. Prin această metodă se stabilesc în prealabil anumite standarde pe care un proces ar trebui să le atingă, iar în timp ce acesta se desfăşoară, se verifică în ce măsură realitatea corespunde cu standardele stabilite.

Foto:
Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter