Hi5 şi Facebook, periculoase pentru carieră

De Unica.ro, pe

Postarea de fotografii în care eşti sumar îmbrăcată sau bârfa online s-ar putea să te coste. Decizia ta de a face publice imagini provocatoare cu tine pe MySpace, Hi5 sau Facebook…

…s-ar putea să nu încânte un recruiter care îţi va căuta numele pe Google sau un coleg care lucreză în aceeaşi companie cu tine.

Gândeşte-te la consecinţele pe termen lung pe care le au postarea fotografiilor de acest tip, filmuleţelor nepotrivite sau a altor informaţii care ar putea fi în neconcordanţă cu imaginea pe care o are compania pentru care lucrezi sau vrei să lucrezi.

Ce spun specialiştii?

Psihologul Elena Dumitru consideră că oamenii care postează imagini personale în exces pot ascunde anumite complexe de inferioritate. „Acestea pot viza aspectul fizic, adică o persoană care la un moment dat în viaţă nu s-a considerat atractivă. În acelaşi timp poate fi vorba de aspectul intelectual. Prin asta trebuie să înţelegem o persoană care încearcă să compenseze anumite deficienţe de ordin intelectual”, explică psihologul.

Există şi categoria oamenilor care au foarte mare încredere în fizicul lor, dar simt nevoia să li se confirme faptul că sunt atragători.

Este greu de delimitat graniţa dintre personal şi social, dar, să nu uităm că trăim într-o societate în care frumuseţea şi sexualitatea sunt printre cele mai importante valori şi totodată că imaginea este o formă complexă de comunicare.

„Dacă încarci fotografii cu tine îmbrăcată sumar sau indecent, lansezi comentarii răutăcioase, foloseşti limbaj trivial sau atitudine discriminatoare pe platforme ca Twitter, Hi5, MySpace, Facebook sau LinkedIn, s-ar putea să nu faci o impresie bună şefului, colegilor sau recruiterilor care află aceste lucruri despre tine. Trebuie să conştientizezi faptul că un astfel de comportament nu are cum să fie tolerat de nici o companie, mai ales că ideal în codul nescris al angajatorului este ca angajaţii să se identifice cu imaginea companiilor din care fac parte”, explică Adrian D., consultant în carieră.

Acesta mai spune că un recruiter care va avea doi candidaţi similari din punct de vedere al experienţei şi pregătiri profesionale care îşi manifestă intenţia de a se angaja în compania pentru care acesta recrutează, îl va alege pe cel cu profilul pde pe internet „mai curat”.

Zilele în care angajatorii ignorau imaginea ta de pe internet şi nu acordau o mare importanţă comentariilor de pe blog-ul tău au trecut.

În prezent aceştia folosesc şi tactici noi de a obţine informaţii amănunţite despre viaţa ta personală şi istoria profesională.

Loredana Zaharescu, psiholog specializat în psihologia muncii, consideră că „din cauza faptului că piaţa muncii trece printr-o pedioadă dificilă, managerii companiilor şi recruiterii încep să-şi evalueze candidaţii din ce în ce mai exigent, fapt ce-i poate determina să recurgă şi la astfel de modalităţi de <> a candidatului”.

Maria a trebuit să aleagă între profil şi locul de muncă

La finele anului trecut, Maria V. lucra într-un trust media şi a fost pusă în situaţia de a renunţa la unul dintre profilele ei de pe o platformă de comunicare, fiind condiţionată de conducerea companiei care nu considera că imaginile sale erau în concordanţă cu imaginea promovată de companie.

„Am fost chemată în biroul directorului executiv. Ne-am uitat împreună la imaginile mele din profil. Mi s-a spus că acele fotografii nu sunt potrivite pentru un om care lucrează în acea companie şi că ar trebui să mă gândesc dacă renunţ la profil sau la serviciu”, povesteşte tânăra.

Există totuşi şi părţi bune

Dacă ai un profil decent pe una dintre platformele de comunicare unde discuţi lucruri legate de domeniul tău de activitate şi unde cauţi surse de dezvoltare profesională şi personală, poţi fi apreciată de un recruiter sau şef care caută informaţii despre tine pe internet.

Atenţie mare însă la prietenii pe care îi ai în listă, aceştia nu trebuie să fie de „mâna a doua”, pentru că şi acest lucru poate avea un impact negativ asupra părerii care se formează.

Pe de altă parte, vei fi privită ca o persoană de încredere dacă vei posta comentarii pertinente despre subiecte relevante şi te vei exprima printr-un limbaj care să reflecte pregătirea şi cunoştinţele tale.

Caută-ţi numele pe Google!

Dacă tu nu ţi-ai făcut astfel de conturi , poate ai avut „prieteni binevoitori” care s-au îngrijit şi de acest aspect.

Pentru a verifica toate datele de pe internet care au legătură cu tine, cel mai bine este să introduci numele tău pe Google, între ghilimele. Spre exemplu, „Luca Romanov”.
 
Foto:
Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter