Pe internet, scrie scurt și la obiect; (lecție de creativititate în câteva idei)

De Iuliana Alexa, pe Ultimul update Luni, 08 martie 2021, 16:12
Iuliana Alexa este redactor-șef al revistei Psychologies și manager al agenției de creație de content digital Contentup. Săptămâna aceasta Iuliana scrie despre de ce este crucial ca atunci când scriem în online să avem texte creative, dar mai ales... scurte și concise. 

M-am gândit să vă spun azi câteva lucruri despre cum ar trebui scris pe online. Nu îmi săriți în cap cu obiecția: „Dar, Iuliana, e prea superficial, cum să scriem așaaaa?!“. Ei, bine, regulile acestea nu au fost inventate de mine, ci au fost puse laolaltă după studii atente ale obiceiurilor de lectură pe internet.

Citește și: Despre scrisul creativ

Prima idee demnă de reținut ar fi că oamenii scanează pagina, mișcând privirea în forma literei F. Maxim 15 % din cei care intră pe un site citesc cuvânt cu cuvânt un articol… Trist, dar adevărat.

Ca să fii citit ușor online, scrie „scanabil“, cât mai ușor de receptat vizual pentru cel care intră pe site:

  1. Folosește cuvinte-cheie și le pune-le în font bold;
  2. Pune subtitluri; ele sunt foarte utile și la SEO, dacă plasezi în ele cuvântul-cheie;
  3. Liste, liste, liste (cu bullets!); sunt ușor de citit și sintetice;
  4. Scrie maxim o idee pe paragraf (una bucată idee… nu mai mult, că îi pierzi!);
  5. Folosește construcția „piramidei inversate“ – începe cu concluzia si dezvoltă de la ea; dă-i omului ce trebuie să știe încă din capul locului. Dacă faci altfel, e posibl să îl pierzi până ajunge el la finalul articolului tău măiastru construit…
  6. Taie, taie, taie. Da, știu, Google iubește textele lungi. Dar le iubește și mai mult pe cele pe care oamenii chiar stau să le citească (are algoritmi care măsoară timpul petrecut pe o pagină). Deci… cut the crap, și scrie numai informația esențială, importantă. Nu faci compuneri literare pe net (cel puțin dacă ești marketer online, dacă te cheamă Salman Rushdie poți să faci și compuneri literare…). Remember: WEB WANTS SHORT;
  7. Titlul trebuie să fie foaaaaaaarte clar; de preferință cu verb; de preferință la imperativ;
  8. Scrie cât mai clar, fără metafore, figuri de stil.

Scrie… reader oriented. Știu că ești obsedat de SEO, dar SEO e doar un conglomerat de algoritmi ce măsoară ce și cât și cum citesc oamenii. Scrie pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare.

Și, ca să vă arăt că respect toate aceste principii, închei aici. Web wants short, rememeber?!

Dacă vrei să știi mai multe despre comunicare intră pe  www.contentup.ro.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter