Tu ştii istoria sutienului?

De Andra Pecingina, pe

La finalul câtorva mii de ani de libertate şi nuditate, am ajuns încet la nevoia de a ne acoperi corpul cu obiecte vestimentare. În 100 de ani, lenjeria a evoluat de la corset la sutien decoltat …
… şi slipul din dantelă. Coajă de copac şi alte elemente găsite în natură au fost lăsate în urmă pentru piese concepute cu un scop precis, cum este lenjeria de corp care datează din secolul 1 d.Hr. în India. Această lenjerie rudimentară era menită să ridice sânii, fiind doar o bandă metalică aurie purtată sub sâni. După o perioadă lungă de domnie a corsetului, o piesă ce conferă femeii o siluetă voluptuoasă şi graţioasă în acelaşi timp, la începutul secolului al XX-lea, un simplu furou din mătase în nuanţe calde de alb, crem sau roz pal era mai mult decât necesar.  

Istoria sutienului începe în 1889, atunci când franţuzoaica Herminie Cadolle a creat designul cupelor şi a baretelor de susţinere pentru sâni, sub numele soutien-gorge. Sutienul fost patentat abia în 1914 de Mary Phelps Jacobs în SUA, un model compus din două batiste din mătase legate împreună cu bentiţe de satin. A urmat o perioada in care numerosi creatori de moda au promovat ideea purtarii sutienului pentru a da o linie cat mai eleganta tinutei pentru dame. Sutienul are la început numai rolul de a susţine sînii fără să modifice efectul vizual asupra bustului. El a fost denumit pe rand „dispozitivul pentru simetrie rotunda a pieptului femeii”, in SUA sau „Le Bien-Ętre” in Franta.

 Tu ştii istoria sutienului? Când femeile au putut în sfârşit să se mişte libere, să participe la jocuri, şi lenjeria s-a dezvoltat.  Sutienul devine în anii ‘30 un modelator, atunci cînd Coco Chanel creează un sutien care, în spiritul androgin al epocii, aplatizeaza sînii în loc să-i evidenţieze.

Anii ‘40 au adus la modă sutienul foarte ascuţit în vârf. Istoria modei ne arată că în anii 1950 femeile îşi doreau să afişeze o imagine rafinată, construită şi ieşită din comun. După privaţiunile războiului şi în mijlocul epocii de aur a starletelor de la Hollywood, formă sutienului a devenit uşor conică şi a apărut în cataloagele firmelor mari: Maidenform, Triumph, Marks&Spencer.

Abia în anii ‘60, atunci când Yves Saint Laurent a adus pe podium o bluză transparentă purtată fără sutien, feminismul a cerut insistent arderea sutienului, literalmente considerat inutil şi înjositor. Arderea s-a produs metaforic şi deşi multe femei au abandonat această piesă, nevoia unui sutien nu putea fi ignorată de către acelea dintre noi cu un bust greu de trecut cu vederea.

În anii 1960 creatoarea franceză Chantal Thomas a propus femeilor să indrăznească să poarte modele de lenjerie inspirate de costumele de cabaret. Ea a fost prima care a afirmat şi demonstrat faptul că breteaua unui sutien la vedere nu este o eroare stilistică, cum se credea până atunci, ci mai curând un gest senzual, neglijent dar rafinat.

Tu ştii istoria sutienului? Geniul lui Gaultier a reprezentat revenirea sutienului din dantelă în colecţiile semnate La Senza, La Perla, Triumph, Lejaby, Victoria’s Secret şi chiar Marks & Spencer au vândut în acea perioadă creaţii delicioase alături de şorturi simple, tanga sau cu talie foarte înaltă, în stilul Marillyn Monroe.

Să luăm de exemplu marca Victoria’s Secret, ale cărei prezentări pe podium reuşesc, în fiecare an, să aducă un suflu inovator acestui accesoriu.

În martie 2009 Heidi Klum a declanşat o adevărată isterie cu prezentarea noului sutien lansat de Victoria’s Secret, numit „sutienul perfect”. 


Modelele universale, dar şi cele spectaculoase sunt introduse şi promovate intens de femei celebre, frumoase.

Astăzi, majoritatea starletelor de la Hollywood, acceptate că modele de stil, afişează cu nonsalantă bretelutele sau cupă sutienului sub vestimentaţia aleasă.

În anii ‘80, femeile îmbrăcate strălucitor aveau nevoie de piese de lenjerie care să se potrivească exteriorului, şi aşa au intrat în peisaj mărci ca Wonderbra, si sutienele push-up. Tot in anii 1980 a apărut sutienul conic creat de Jean Paul Gaultier, purtat de catre Madonna în timpul concertelor din turneul său „Blonde Ambition”.

Tu ştii istoria sutienului?
In anii ‘90, în 1994 celebra marca Wonderbra, creată în 1964, cunoaşte o revenire spectaculoasă după ce Eva Herzigova apare în reclamă Hello Boys”, iar în 1997 este inventat aparatul circular de tricotat, care permite crearea de sutiene fără a folosi niciun fel de cusături.


În luna iulie a aceluiaşi an Adriana Lima a făcut furori purtând  ultima creaţie de lux a celebrei case de modă: un sutien cu diamante şi alte pietre preţioase în valoare de 5 milioane de dolari. Această piesă de lenjerie a fost creată special pentru Victoria’s Secret de un celebru bijutier.

Este acoperită cu nu mai puţin de 3.900 de pietre preţioase, printre care numeroase diamante albe şi negre, asortate cu rubine.

Au existat dintotdeauna femei foarte slabe, cît şi voluptuoase, atletice sau înalte şi elegante, iar sutiene se găsesc pentru toate siluetele si gusturile! Balconette, bustieră, jumătate de cupă, bandeau, cupă plină, maternal, multifunctional, cu bretele detaşabile sau interşanjabile, push-up, cu susţinere, fără susţinere, cupă triunghiulară, body, sutienul de sport, şi multe alte modele…

Orice nevoie poate fi satisfăcută, orice fantezie îndeplinită, şi fiecare femeie are alegeri de făcut. Alegerea sutienului perfect nu este uşoară dar este acum o plăcere şi o experienţă senzuală, şi nu o corvoadă!

Mai jos puteţi urmări ultimul show Victoria’s Secret, o adevărată celebrare a feminităţii şi a lenjeriei senzuale şi spectaculoase!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter