Hot Couture: Sexualitatea în dormitor sau pe catwalk?

De Revista Unica, pe

„Sex animalic. Asta face ca Pământul să se învârtă şi asta vinde haine“, spunea McQueen în Vogue UK în 2002. Iată deci un clasament al designerilor ce fac sex direct pe podium.

Oare e vorba de senzualitatea modelului sau de sexualitatea unui fenomen? Aminteşte-ţi de corsetul dominatrix Gaultier, purtat de Madonna în anii ’90… Probabil, câte puţin din amândouă. „Sexul este unul dintre cele mai complicate şi compexe lucruri din toate care există“. Nu, nu e o maximă filosofică, îi aparţine lui Stefano Pilati, art-directorul YSL. Vorbea despre modă sau despre viaţă? Iarăşi, e vorba de amândouă. Şi nu e de mirare. Până la urmă, cel mai fashionable serial despre modă a conţinut în titlu cuvântul „sex“: „Sex and The City“. Ce-ţi aminteşti, de fapt, din film mai mult? Partidele de sex în care Samantha depăşea trei orgasme multiple sau ţinutele atât de hot ale lui Carrie? Mie, una, îmi vine în minte expresia-statement uşor stânjenită şi mândră a lui Carrie, spunându-i lui Big: „I’m wearing Blahnik“. Aceiaşi pantofi despre care Madonna afirma că „sunt mai buni decât sexul“. Iar acum, câte ceva despre mulţi alţii:

Sexofilii: „Sonia Rykiel – libertatea femeilor“ (foto sus), sub acest slogan se lansa linia Rykiel Woman în  2002, cuprinzând jucării sexuale şi lenjerie intimă cu buze false care… vibrau. Nu e ca şi cum Rykiel şi-a dorit să transforme boutique-ul într-un sexshop, ci doar să fie ludică, să schimbe imaginea jucăriilor sexuale sau preconcepţiile femeilor în acest sens. Astfel, acestea sunt asociate nu cu „jocuri murdare“, ci cu obiecte de fashion.
Stella McCartney creează sexualitate pentru sine. Transparenţe, decupaje provocatoare, accente de lenjerie, dantelării, texturi satinate senzuale strecurate peste tot… acesta e vocabularul de catwalk al lui McCartney. Un vocabular al seducţiei, al intimităţii, al sexului ca spectacol public. Cât este pentru ca femeia să se simtă senzuală,cât este pentru ochiul privitorului…

Obsedaţii: Roberto Cavalli – sau strategia nudităţii. „King of bling“ este campionul senzualităţii la tensiune maximă. Rochii scurte, topuri minuscule şi mulate, şliţuri adânci, decolteuri şi mai adânci, decupaje şi transparenţe. Adică, o strategie a nudităţii. Cum altfel poţi pune în valoare un corp frumos, dacă nu arătându-l, printre falduri fine şi croieli senzuale? Deşi s-a spus despre el că încearcă să transforme femeia într-un obiect sexual, Cavalli doar celebrează frumuseţea şi senzualitatea corpului femeii.
Hot Couture: Sexualitatea în dormitor sau pe catwalk?
Roberto Cavalli
Tom Ford – sau sexualitatea ca drog, strategia porno-şic începută la Gucci (brand pe care, de altfel, l-a scos din „nuditatea“ financiară în 1994) şi continuată la YSL în 2000. Dacă te uiţi atent la femeia pe care o propune Ford în colecţiile sale, vei observa că aceasta e imaginată ca şi cum ar fi gata de o partidă fierbinte de sex. El însuşi afirmă că „ar putea fi femeia care toarnă ceară fierbinte peste iubitul ei şi apoi se năpusteşte asupra lui“. Deşi s-a afirmat că designerul şi-a propus să realizeze un obiect suprasexual din femeie, Ford nu face altceva decât să determine femeile să găsească atitudine şi feminitate în sexualitate şi erotism.
Hot Couture: Sexualitatea în dormitor sau pe catwalk?
Gucci

Antisexualii: Miuccia Prada
, inamicul nudităţii, spunea: „Fetelor care poartă tocuri înalte şi pielea la vedere le zic: cu cât ai o alură mai sexy, cu atât nu ai parte de sex în viaţa ta“. În acest sens, într-un fel de opoziţie a dezbrăcării femeii în vestimentaţia sa, milaneza se răzbună printr-o colecţie bărbătească, în care modelele au purtat topuri mulate, de culoarea pielii.

Echilibriştii: Stefano Pilati – momentul când femeia YSL revine în forţă. Preluând jobul de art-director al YSL, s-a hotărât să refacă legătura dintre universul YSL şi Tom Ford. A încercat să diminueze sexualitatea pregnantă a colecţiilor predecesorului său. Şi totuşi, Pilati are o atingere de fetişism în creaţile sale, cu accente androgine, stabilind o legătură între putere şi seducţie, feminitate şi afirmare, control şi abandon. Dacă femeia-dominatrix a lui Tom Ford îşi dedică sexualitatea completamente bărbaţilor, femeia propusă de Pilati pentru YSL îşi caută autonomia, el însuşi afirmând: „Vreau să le redau femeilor sentimentul de încredere în ele însele şi controlul asupra feminităţii lor“. Iată cum designerii, pasionaţi de corpul feminin şi de sexualitate, şi-au pus  amprenta  în modă şi asupra percepţiei despre nuditate şi erotism. Bondage, decupaje, lenjerie la vedere. Toate sunt concepute pentru femeia  îndrăzneaţă ce se îmbracă pentru a fi dezbrăcată, chiar şi din priviri.
Hot Couture: Sexualitatea în dormitor sau pe catwalk?
Prada

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter