Dress code – mic tratat de bun-simţ vestimentar

De Revista Unica, pe Ultimul update Luni, 08 martie 2021, 16:12

Ce înseamnă dress code? Ce trebuie să purtăm în funcţie de eveniment? Creatoarea de modă Venera Arapu (43 ani) a alcătuit un mic tratat de bun-simţ vestimentar. Pune şi tu în practică „Codul bunelor garderobe“.
Dress code nu e sinonim cu clasic, dar clasicul e etern valabil. Am urmat dress code-uri şi în vestimenta-
ţie, şi în creaţie, în situaţiile care îl impun. Evenimentele pu-blice la care particip cer un anumit dress code chiar din invitaţie. De exemplu, o întâlnire de business importantă cere un taior sau o rochie. Negrul este întotdeauna salvator, iar o pereche de pantofi cu toc conferă o latură feminină unei atitudini „bărbăteşti“. Deux-piecès-urile office trebuie gândite cu o anumită cromatică şi lungime a fustei. O rochie de birou trebuie să fie comodă şi, foarte important, să aibă un decolteu decent.

► Oricât de sobră e o ţinută, o putem „îndulci“ cu ajutorul accesoriilor: un colier, o eşarfă cu print colorat, un jabou sau o fundă, o lavalieră la gât, un ruj roşu, o pereche de pantofi roşii sau violet.

► Am semnalat cele mai multe şi cele mai grave greşeli de stil la ţinutele de seară, clar! Dintr-o dorinţă excesivă de a fi specială, împodobită până la saturaţie, pătrunzând în zona prostului-gust. Simplitatea este sublimă, dar pentru unii oameni ea este un „nimic“. Ce păcat!

► În funcţie de job, există dress code-uri ce trebuie respectate. Personal iubesc jeans-ul cu un sacou special şi pantofi cu toc. Doar în zilele în care am întâlniri formale port taior. Dar eu nu reprezint un exemplu bun, pentru că nu lucrez într-un mediu corporatist, iar meseria pe care o am îmi permite toate libertăţile posibile.

► În cazul doctorilor, chiar dacă ţinuta de pe dedesubt doar se întrezăreşte, ea trebuie să fie decentă. Femeia avocat trebuie sa impună respect şi autoritate (taior cu fustă sau pantaloni, chiar rochie, dar nu genul romantic, cu flori şi volane). Profesorii trebuie sa fie decenţi, atenţi la fustele scurte sau decolteurile nepotri-vite. Este bine că există aceste dress code-uri la muncă. Nu cred că ne-ar plăcea să ne vedem colegii de muncă în trening.

► Nerespectarea dress code-ului există pentru că oamenii nu sunt bine informaţi ori nu au o capacitate pronunţată de analiză sau chiar din nepăsare. Aici însă intervine şi organizatorul evenimentului. E nevoie de timp pentru pregătirea unei ţinute potrivite pentru un event de anvergură, cu dress code impus.

reguli şi figuri de stil

– Business attire înseamnă un costum bine croit, o ţinută îngrijită.
– Black-tie se traduce prin costum sau tuxedo pentru bărbaţi şi rochii de cocktail sau de seară pentru doamne.
– La job, ideale sunt tonurile neutre: alb, negru, gri, bej.
– Dacă eşti invitată la o nuntă, evită albul sau rochiile cu trene fastuoase; ele aparţin exclusiv mireselor. Poartă tonuri pastelate sau culori tari, inclusiv negru.
– Dacă este vorba de o înmormântare, se impun negru şi sobrietate în croială: nimic scurt, nimic decoltat.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter