Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 76

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 77

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 77

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 82

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 82

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/pasalau1.dev.unica.ro/site/wp-content/plugins/strawberry-schema/includes/functions.php on line 83

Util: Ce drepturi ai la… cumpărături?

Dacă întâmpini obstacole la recuperarea banilor, adresează-te Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Ai câştig de cauză!
 
Cu siguranţă, nu o dată ai ajuns acasă de la cumpărături şi ai observat abia atunci că unele produse nu sunt chiar aşa cum ţi-ai fi dorit. Poţi să-ţi recuperezi banii. Legea e de partea ta!

Vacanţa ne-a cam golit buzunarele, aşa că nu prea ne mai permitem luxul de a arunca banii fără rost. Prin urmare, pentru a nu avea surprize neplăcute în urma cumpărăturilor, trebuie să ne cunoaştem drepturile de consumatori. Iată care sunt acestea:
â–º trebuie să ni se asigure protecţia împotriva riscului de a achiziţiona un produs care ar putea să ne pună în pericol viaţa
â–º trebuie să primim informaţii complete asupra produselor şi serviciilor
â–º trebuie să ni se ofere acces la o gamă variată de produse şi servicii de calitate
â–º trebuie să fim despăgubiţi când calitatea produselor este necorespunzătoare;
â–º putem refuza încheierea unui contract ce conţine clauze abuzive.

Vrei banii înapoi?

Ai primit ceva cadou şi nu-ţi place sau nu ţi se potriveşte. Ai cumpărat ceva şi până acasă s-a stricat. Mai rău, ai pierdut şi bonul! Revii la magazin şi te confrunţi cu răceala angajaţilor care îţi spun că marfa vândută nu se schimbă. Ia uite ce spune legea:
â–º Produsele trebuie să corespundă descrierii şi scopului propus, menţionate pe ambalaj. Dacă apare un defect în termen de 30 de zile de la achiziţie, ai dreptul să ţi se restituie contravaloarea sau să ţi se înlocuiască produsul. Acest lucru e valabil şi pentru obiectele primite cadou! Atenţie, însă! Comercianţii nu sunt obligaţi să te despăgubească dacă nu-ţi mai place ţie culoarea sau croiala.

â–º Dacă ai pierdut bonul, mai ai o şansă. În ciuda avertismentelor din magazine, prin care se anunţă că nu beneficiezi de schimbarea produselor dacă ai pierdut bonul, tu poţi să-ţi revendici dreptul acesta. Poţi să dovedeşti că ai cumpărat produsul din acel magazin cu o chitanţă, un card bancar… Ai dreptul să primeşti banii înapoi şi chiar o compensare în cazului defecţiunilor. Nu te lăsa intimidată de angajaţi şi mergi până la capăt!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter