Rammstein la Rock the City 2013: Treabă nemţească şi lecţie de germană

De Diana Zagrean, pe Ultimul update Joi, 28 aprilie 2022, 12:30

După prima apariţie la Bucureşti (Sonisphere 2010), trupa germană tanz-metal Rammstein a revenit în România cu un show electrizant în cadrul festivalului Rock The City 2013, din 27 şi 28 iulie, la Romexpo. Nu au mers toate ca pe roate, dar nemţii au fost de milioane. Iată cum am învăţat eu ceva despre nemţi şi treaba bine făcută.
Duminică după-amiaza am auzit puţin din trupa românească Psychogod şi pot să spun că numele li se potriveşte. Deşi sunt un om care ascultă rock de mulţi ani şi respectă muzica, în toate formele ei, spun cu mâna pe inimă că băieţii ăştia m-au speriat. Când am ajuns lângă Romexpo, se auzeau dinspre scenă nişte grohăituri şi gâlgâieli de am crezut că suferă de vreo boală. Auzisem de genul abordat de ei, dar nimic nu se compară cu nişte zbierete congestionate live. Clar nu sunt genul meu şi niciun argument de pe lume nu mă poate convinge că grohăiturile şi scrâşnetele de corzi vocale pe care le-am auzit sunt muzică şi, implicit, artă.
O chelneriţă îngrijorată de la o terasă din Herăstrău m-a întrebat, vreo oră mai târziu, ce se întâmplă acolo, dacă este vreun concert, că de jumătate de oră vine lumea în valuri la terasa unde ea robotea. Să ne înţelegem, veneau DE LA concert, nu SE DUCEAU la concert. Am încheiat subiectul.

Concertul Rammstein la Rock the City 2013

O să trec peste momentul Bullet for my Valentine şi ajungem direct la momentul aşteptat de toată lumea, concertul Rammstein. Auzisem că băieţii ăştia din Germania care au deja o vârstă respectabilă, fac show cu aruncătoare de flăcări, aluzii mai mult sau mai puţin explicite la sexualitate, efecte pirotehnice şi că aruncă spumă din tunuri în formă de penis. Adică după ce că îmi place muzica lor, mai văd şi aşa ceva live. Glorios.
La 21:15 fix (prima treabă nemţească) au intrat pe scenă, în foc de artilerie (sunetul din boxele uriaşe) şi mingii de foc în aer. Am găsit pe Youtube înregistrarea:

Apoi, într-o ploaie de scântei, a apărut solistul Rammstein Till Lindemann întro scurtă din blană roz. Machiat, senzual a cântat în cel mai nefeminin mod piesa „Ich tu dir weh” (Te rănesc).
Au urmat „Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?” (Vrei să vezi patul în flăcări?), „Keine Lust” (Nu am chef, sunt blazat), „Sehnsucht” (Dorinţă), „Asche zu Asche” (Din ţărână în ţărână), „Feuer frei!” (Foc de voie, trageţi) şi „Mein Teil” (Rolul meu). „Ohne dich” (Fără tine), „Wiener Blut” (sânge vienez) şi „Du riechst so gut”(Miroşi atât de bine). Au urmat „Benzin” (Benzină), cu multe flăcări, inclusiv cele suflate pe gură prin nişte măşti purtate de membri formaţiei. La „Du hast”(joc de cuvinte, intraductibil), jumătate din piesă a fost cântată de mulţimea de la picioarele trupei Rammstein, ceea ce i-a încântat vizibil pe Lindemann şi coechipierii lui. Till a cerut publicului „din nou”, într-o română exersată tot nemţeşte.
La „Bück dich” (Apleacă-te), Till a mimat un act sexual cu colegul lui de la clape, iar la final, din pantaloni i-a ţăşnit un val de lichid (probabil şampanie), pe care l-a împrăştiat peste publicul extaziat. La bis, rockerii de la Rammstein au interpretat încă trei melodii, „Mein Herz brennt” (inima mea arde), în varianta pentru pian, „Sonne”(soarele) şi „Pussy”.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!