Parfumul bărbătesc te ajută să obţii un job!

De Unica.ro, pe

Ştim intuitiv că parfumul ne determină perceperea celuilalt şi că, există parfumuri pentru bărbaţi şi parfumuri pentru femei. În plus, mai ştim că este mai bine în general atunci când…

…mergem la o întâlnire de orice natură cu o persoană, să folosim un parfum potrivit sexului nostru. S-a dovedit ştiinţific că, dacă avem obiective de interacţiune socială cu finalitate aplicată, parfumul sporeşte în mod semnificativ probabilitatea de a intra în contact cu ţinta.

Însă oare, ceea ce funcţionează în sfera intimă este valabil şi în cea profesională? Problema poate părea cu atât mai puţin bizară cu cât meseriile şi locurile de muncă sunt de multe ori izvoare ale unor şabloane sexiste de genul, la secretariat lucrează întotdeauna o femeie, ajutorul la naştere trebuie să fie dat de o moaşă, problemele de calculator le rezolvă un informatician şi multe altele.

Baron, un cercetător american a întocmit un studiu care relevă că dacă nu este folosit parfumul la interviu, acest lucru constituie un hadicap pentru candidaţi. Dar, mai cu seamă, că parfumul masculin este de departe cel care sporeşte şansele de a fi angajat – şi asta atât pentru bărbaţi, cât şi pentru… femei. Devine, aşadar, evidentă legătura dintre stereotipul privind postul de manager şi cel legat de parfumul masculin.

Folosirea neobişnuită a parfumului şi impactul ei asupra evaluarii

Dacă te gândeşti că poate ar fi indicat să-ţi „cosmetizezi” CV-ul aplicând puţin parfum feminin/masculin, în funcţie de tipicul postului, renunţă la această idee pentru că studiile făcute de Sczesny şi Stahlberg au arătat că CV-urile neparfumate acumulează cele mai bune evaluări, faţă de dosarele parfumate „masculin” sau „feminin”.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter