3 elemente esenţiale ale unei stări de bine la locul de muncă și beneficiile acesteia

În ultima perioadă, auzim tot mai des despre importanța creării unei stări de bine pentru angajaţi. Aceasta este una dintre preocupările principale ale managerilor care au înțeles că astfel pot obţine rezultatele mult dorite. Dacă simţi că a venit timpul să faci o schimbare în atitudinea faţă de echipa ta, regăseşte mai jos o scurtă prezentare a ceea ce înseamnă, mai exact, starea de bine la locul de muncă. 

Starea de bine a angajaţilor este o preocupare tot mai des întâlnită în rândul persoanelor din top management. Informaţiile de mai jos te vor ajuta să înţelegi de ce este bine să aduci un plus de valoare în acest sector al businessului pe care îl conduci. Vei regăsi aici elemente de bază despre ceea ce este, mai exact, starea de bine a angajaților și de ce este importantă pentru o afacere. 

  1. Ce este, mai exact, starea de bine angajaţilor

Starea de bine a angajaților este o sintagmă folosit pentru a descrie sănătatea holistică a angajaților: o stare bună fizică, emoțională, mintală, nutrițională și profesională. Rolul creării unui program care să urmărească crearea unui mediu plăcut pentru echipă este de a-i ajuta să mențină un stil de viață sănătos și să își îmbunătățească starea generală de bine. 

În același mod, bunăstarea corporativă este esențială pentru succesul oricărei afaceri, deoarece crește productivitatea, și implicarea, iar în plus fidelizează angajații pe termen lung. În plus, reduce nivelul de stres și îmbunătățește satisfacția generală la locul de muncă. Beneficiile extrasalariale precum tichetele de masă şi asigurările medicale private sunt întotdeauna binevenite. Poţi adăuga şi tichete de vacanta, abonamente la teatru ori la sala de sport pentru a-ţi fideliza echipa sau a atrage noi oameni valoroşi pentru companie. După cum bine ştii, atunci când angajații sunt fericiți și sănătoși, afacerile prosperă. 

  1. Rolul stării de bine la locul de muncă

Din păcate, chiar şi în secolul acesta, mai există persoane care consideră că a oferi un loc de muncă plătit este suficient. Totodată, oamenii cu această mentalitate sunt şi cei ce se confruntă cel mai des cu fluctuaţii de personal, un număr mare de zile lipsă de la muncă şi chiar review-uri negative pe diverse platforme. 

Crearea unui mediu de lucru plăcut, în care angajaţii să se simtă apreciaţi, motivaţi şi în siguranţă este un pas important ce contribuie la sporirea productivităţii acestora. Atunci când oamenii simt că sunt o parte importantă a unui sistem şi că munca lor este apreciată la justa valoare, se vor simţi motivaţi pentru a se implica 100%. Conform studiilor, angajaţii cu un nivel ridicat al stării de bine sunt mai cooperanţi, mai generoşi, empatici, proactivi şi mai plăcuți de către colegii lor. De asemenea, au mai multă ingeniozitate în gândirea lor și tind să fie mai creativi.

  1. Cum influențează starea de bine a angajaţilor performanţele lor profesionale 

Atunci când lucrează într-un mediu plăcut, posibilitatea ca aceştia să plece la o altă companie scade semnificativ. În plus, acest factor va avea un rol important şi în creşterea performanţelor profesionale ale angajaţilor tăi. Odată ce oamenii simt că împărtăşesc aceleaşi valori şi se regăsesc în cultura organizaţională, acest lucru le va oferi un sentiment puternic de apartenenţă. 

Ascultarea activă din partea conducerii și recunoașterea realizărilor sunt factori vitali în păstrarea angajaților pe termen lung. Conform unui sondaj realizat de o platformă creată special pentru conectarea la nivel profesional a oamenilor, 44% dintre angajaţi pun preţ pe beneficiile oferite de către angajatori. Acestea nu reprezintă o cheltuială în plus pentru o companie ci, din contră, reprezintă o investiţie inteligentă ce contribuie la fidelizarea angajaţilor valoroşi. 

Pe lângă aceste valori morale, nu trebuie uitat rolul designului interior în bunul mers al businessului. Atunci când creezi un mediu de lucru plăcut şi din punct de vedere vizual, acest lucru duce la crearea unui sentiment de mândrie din partea angajaţilor şi la niveluri mai ridicate de motivație și angajament. Având oameni mulţumiţi în echipa ta, vei observa că rezultatele profesionale nu vor întârzia să apară. 

Sursa foto: Unsplash

(P) Material publicitar realizat de Edenred

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter