Atelierele Unica – despre simţurile în afaceri

De Laura Davidescu, pe

Ideile bune devin şi mai bune dacă sunt împărtăşite cu oameni frumoşi. Asta a fost senzaţia pe care cred ca a încercat-o fiecare dintre persoanele care ne-au făcut onoarea de a participa la cel mai recent atelier de idei organizat de revista Unica. Citeşte mai multe despre acest eveniment în Unica de iunie, recent apărută pe piaţă.
Tema dezbătută la „atelierele” noastre a fost, de această dată, importanţa folosirii simţurilor în business. Întâlnirea a avut loc, cu sprijinul Sephora România în atmosfera elegantă a sălilor de conferinţă de la Hotelul Capital Plaza, şi a fost „îndulcită” de delicioasele deserturi oferite de Cofetăriile Armand.

Invitate să vorbească despre cele cinci simţuri în afaceri au fost Anca Lungu, care are un apreciat blog de reţete, printesapolonic.ro, oenoloaga Aurelia Vişinescu, general managerul podgoriei Domeniile Săhăteni, Roxana Raşu, director general Sephora România, şi actriţa Daniela Nane, proprietar al Studio Amena.

Iată ce lucruri interesante am aflat de la invitatele noastre:

Idei bune de la:

Anca Rusu
–    Are blogul de doi ani; nu-l consideră o afacere, dar crede că poate deveni o sursă alternativă de venit. Mulţi nu o cred că e foodblogger, văzând-o atât de suplă. Dar ea mănâncă din plăcere, nu de foame. Cât mai sănătos şi încet.
–    Singura investiţie a fost aparatul foto profesional, cu care îşi fotografiază creaţiile culinare.
–    Dintre reţetele postate pe Facebook, deserturile, în special cele cu ciocolată, strâng cele mai multe like-uri.
–    Reţetele ei sunt testate şi provin atât de la bunica din Bucovina, cât şi din cărţile de bucate cumpărate în vacanţele din străinătate.
–    În curând va lansa, în colaborare cu PNK Casual,  o colecţie de 15 modele de şorţuri stilate, dintre care 3 modele sunt pentru bărbaţi.

Aurelia Vişinescu
–    Creează vinuri de aproximativ 20 de ani, de la terminarea facultăţii.
–    După experienţa acumulată într-o multinaţională, a dorit să-şi dezvolte propria afacere, pe care care a dezvoltat-o împreună cu o verişoară.
–    La Domeniile Săhăteni au fost replantate peste 50 de hectare.
–    Vinurile ei au un slogan egoist, care poate fi luat ad literam: “Vinuri pe gustul meu”.
–    Vinurile Aureliei se vând mai mult în hoteluri şi restaurante, dar sunt câteva care se găsesc şi în hipermarketuri.
–    Recomandă ca, la alegerea unui vin, să ţinem cont de producător, în care trebuie să avem încredere – e ca şi cum ţi-ai comanda o rochie la o casă de modă. Apoi să descoperim ce ne place.
–    Vinurile roze sunt foarte la modă.

Roxana Raşu
–    Magazinele Sephora sunt primele care au scos parfumurile din spatele vitrinelor de sticlă, în 1969 şi sunt, un excelent exemplu de marketing senzorial.
–    O afacere de succes are nevoie de elemente clare, vizibile, care să te diferenţieze puternic de concurenţă.  În Cazul Sephora asta se traduce prin logo-ul sub formă de flacără, arcul de la intrare si prin combinaţiile de dungi albe şi negre, de exemplu.
–    Iluminarea, fondul muzical, mirosul trebuie să fie atractive, pentru a crea o atmosferă antrenantă, pozitivă, dar care să păstreze totuşi o notă liniştită.
–    Aranjarea produselor ţine cont de interesele clienţilor. Femeile sunt mai interesate de obiectele din dreapta unui magazin, bărbaţii, de cele din stânga. Echipa trebuie să fie dedicată şi bine antrenată, pentru a oferi fiecărui client o experienţă memorabilă.
–    La Sephora, există trei luni cu campanii de reduceri de preţ importante, de până la 70%. Acestea sunt ianuarie, iulie şi august.
–    Cele mai vândute sunt parfumurile mici, în recipiente de 30 ml. 70% dintre produsele vândute se adresează femeilor.

Daniela Nane
–    A deschis studioul de actorie pentru copii şi adolescenţi în urmă cu 4 ani. Între timp a extins activitatea şi la tabere pentru copii, apoi la cursuri pentru adulţi.
–    Recomandă lecţiile de public speaking tuturor, fiindcă sunt utile indiferent de domeniul în care lucrezi.
–    Crede în conceptul de “hrană emoţională”, care ne ajută să trăim mai bine şi mai frumos zi de zi.
–    Pentru a te bucura de frumos, poţi realiza în permanenţă un top al celor trei lucruri frumoase pe care le-ai văzut sau ţi s-au întâmplat în decurs de o zi, o săptămână etc.
–    Tre buie să fii creativ, nu poţi fi copia altcuiva. Ai încredere în tine dezvăluieşte-ţi gândurile fără teama de a fi criticat.
–    Identifică-te cu un grup. Sentimentul de apartenenţă te ajută să nu te simţi respins în nicio situaţie.
–    Nu ezita să-ţi fixezi un ţel înalt. Chiar dacă nu-l atingi, e important să faci paşi mici spre scopul propus. Şi ascultă-ţi intuiţia în tot ceea ce faci.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter