Alma Panţuru: De la stewardesă la designer!

De Revista Unica, pe

După ce a călătorit în jurul lumii ca stewardesă, Alma (29 de ani) a vrut să-şi împlinească cel mai mare vis: acela de a deveni creator de modă.
Multă muncă, agitaţie, dar mai ales emoţii. Alma aleargă în stânga şi-n dreapta, îmbracă mode-lele şi face ultimele repetiţii în spatele podiumului. O sală plină aşteaptă cu nerăbdare să vadă creaţiile singurei europence care participă la cea de-a doua ediţie „Mercedes Benz Fashion Week Amman“. Luminile cad pe primul manechin aflat deja la jumătatea podiumului; muzica rock a anilor ’70 şi ’80 începe să se audă atât de tare încât invitaţii dansează pe scaune. Prezentarea este total diferită faţă de cele din alte seri. Acum, modelele defilează cu paşi repezi şi apăsaţi, machiajul şi coafura sunt minimale, androgine, aşa cum este şi colecţia intitulată simplu „WoMan“ (Femeia). În viziunea Almei, femeia este diferită, foarte puternică, se ascunde sub straie aproape bărbăteşti, nu are nevoie de multe accesorii, ci doar de ea însăşi, poate foarte diferită de stilul arăbesc. Acesta a fost riscul cel mai mare pe care şi l-a asumat noul designer: să arate publicului altceva decât era obişnuit. Show-ul a fost un succes, iar Alma a respirat uşurată doar când a auzit aplauzele frenetice ale invitaţiilor. Însă munca cea mai grea de-acum începe.

Sus, în aer

Înainte de a deveni stewardesă, Alma a fost contabilă la o companie multinaţională şi a cochetat cu organizarea de evenimente. Îşi aminteşte cu zâmbetul pe buze cum a renunţat fără regrete la jobul corporatist, fără să aibă vreo plasă de salvare. „M-am ridicat de la birou şi am zis că demisio-nez pentru că jobul nu mă reprezintă“, îşi aminteşte cu zâmbetul pe buze Alma. Un lucru era cert: îşi dorea un serviciu care să-i ofere libertate, şi nu un program strict. Când a văzut un anunţ prin care se căutau stewardese în Iordania, Alma n-a stat pe gânduri şi a trimis imediat CV-ul. Descrierea jobului era fascinantă: călătorii în jurul lumii şi un salariu cu mult peste media de acasă, într-o perioadă în care criza economică lovea toate sectoarele din România. A fost selectată de compania Royal Jordanian, s-a stabilit în Amman, a urmat un training în care a cunoscut multe românce şi a legat prie-tenii strânse. Şocul cultural resimţit odată cu mutarea în Orientul Mijlociu a fost însă destul de mare, pentru că ea venea în-tr-un regat musulman dintr-o ţară europeană. Stilul oriental era prezent la fiecare pas, de la vestimentaţia tradiţională la mâncare, limba dificilă din care nu înţelegea niciun cuvânt, până la felul de a gândi, totul era diferit. Însă, aceste lucruri nu au împiedicat-o să se adapteze şi să înceapă o nouă viaţă. Călătoriile, atât cele profesionale, cât şi vacanţele frecvente, i-au adus cea mai mare satisfacţie. După ce a străbătut lumea în lung şi în lat, Alma şi-a dat seama că nu vrea să urmeze acest drum la nesfârşit, chiar dacă experienţa de stewardesă a meritat din plin. Întotdeauna cu bagajele la uşă şi ratând ocazii speciale din viaţa celor dragi, a decis că vrea să aibă un loc al ei, în care pantofii să stea aliniaţi în dressing, şi nu prin genţi, rochiile să fie pe umeraşe, şi nu împachetate. După mai bine de doi ani petrecuţi în aer, ca stewardesă, şi un ultim zbor obositor, n-a mai avut răbdare nici să se schimbe de uniformă şi, înainte să ajungă acasă, s-a oprit să-şi scrie demisia. Nici de această dată nu avea un plan, nu ştia dacă va rămâne în Iordania, dacă se va întoarce în România sau, de ce nu, într-o altă ţară. Ştia doar că nu asta era ceea ce voia să facă tot restul vieţii.
Alma şi-a luat o pauză în care să se reinventeze, însă, în tot acest timp, a continuat să deseneze. În sertarele biroului sau în cele de prin camerele de hotel, acasă sau în călătorii, peste tot erau schiţe care îi prevesteau parcă viitorul. Nu se gândise  că desenul ar fi putut deveni o meserie până când a văzut un afiş în Amman: Cursurile „Institutului de Modă din Milano – Burgo“ urmau să înceapă, iar ea s-a înscris la orele de Pattern Making. A avut traineri italieni şi locali şcoliţi în Europa, care i-au recomandat şi alte cursuri, absolvite cu succes: Fashion Sketching, Fashion Illustration, Fashion Trends.

De la înălţimea norilor la a podiumului

Îndemnată de traineri şi cu un dram de nebunie, noul designer s-a în-scris la Săptămâna Modei din Am-
man şi a primit imediat acceptul de a participa. De aici a început haosul, fiindcă timpul pentru a termina colecţia a fost de numai două luni. A călătorit din nou pe câteva continente pentru a aduna materialele perfecte, de cea mai bună calitate, din Thailanda, până în Dubai sau la Pa-ris, iar toată cheltuiala a fost făcută din fonduri proprii. Motto-ul primei colecţii este: „În spatele fiecărei femei puternice se află chiar ea însăşi“, iar în umbră se pot distinge prezenţe feminine celebre, precum Marlene Dietrich sau Katharine Hepburn, care au trecut peste bariere şi au reinventat reguli.
Chiar dacă trăieşte într-o lume în care femeia are nevoie de acordul bărbatului aproape la fiecare pas, Alma vrea să arate că se poate şi altfel. Aspectul androgin al colecţiei se evidenţiază prin prezenţa
costumului, într-o reinterpretare modernă, şi a rochiilor cu detalii masculi-nizate.
Prima prezentare de modă i-a deschis oportunităţi şi i-a oferit deja opţiuni. Acum, Alma ştie că şi-a găsit vocaţia, însă oraşul în care ar vrea să locuiască şi să-şi continue cariera este încă necunoscut. Poate Paris, o destinaţie la care oricine visează când vine vorba de apogeul modei. Până atunci… urmează un nou sezon!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter