Află cum poţi deveni mai eficientă la job!

De Unica.ro, pe

Cred că nu mai e o noutate faptul că numai angajaţii eficienţi sunt păstraţi în organizaţie. Dacă vrei să fii mai eficientă în muncă, citeşte în continuare câteva sfaturi care ajută!

Toţi vrem să ne îndeplinim sarcinile şi îndatoririle de la serviciu cât mai bine, să nu fie mai niciodată nevoie să primim observaţii din partea şefului şi să nu fim nevoieţi să stăm des peste program pentru a termina un proiect în deadline. Managerul direct şi liderii companiei în care lucrezi au datoria să-ţi ofere un climat de muncă în care să nu fii foarte stesată, de la care cerinţele şi aspectanţele profesionale să fie rezonabile şi justificate şi unde să te poţi relaxa atunci când simţi nevoia.

Eficienţa cu care îţi îndeplineşti sarcinile profesionale ţine în cea mai mare măsură de tine. Exceptând situaţiile în care la acelaşi proiect lucrezi cu colegi din mai multe departamente şi predarea finală depinde de mai mulţi oameni, îndatoririle zilnice şi proiectele individuale, depind în totalitate de cât de bine ştii şi poţi să-ţi organizezi timpul petrecut pentru rezolvarea fiecărei sarcini.

Se spune că recompensa creşte eficienţa

Stiţi prea bine că cele mai cunoscute două tehnici clasice de motivare sunt recompensa financiară şi „pedeapsa”. Studiile arată că pe termen lung, mai eficientă este recompensa. Aceasta însă este o condiţie insuficientă pentru o performanţă crescută pe termen lung.

La fel de importantă este şi motivarea non-financiară. Atunci când vine şeful şi spune: „Bravo! Ai făcut o treabă foarte bună, sunt mândru de tine”, cred că oricine se simte bine. O altă motivare non-financiară este disponibilitatea şi sprijinul pe care şeful tău ţi le oferă la serviciu, fapt ce te încurajează să te implici total în activităţile tale. Aşa că atunci când te gândeşti la motivaţia ta profesională, nu privi problema strict finaciar, priveşte-o şi din acest punct de vedere şi cere-i şefului tău feedback şi implicare continuă. Descoperirea greşelilor împreună cu şeful tău, te va ajuta să devii mai eficientă.

Compară-ţi rezultatele!

O modalitate de creştere a eficienţei care are urmări vizibile ar fi să-ţi compari rezultatele cu cele obţinute de colegii tăi care au responsabilităţi identice sau asemănătoare cu ale tale, dar şi cu activitatea ta anterioară. Practic prin această metodă poţi să pui singură „în oglindă” o imagine a rezultatelor muncii depuse în raport cu trecutul tău profesional apropiat şi cu rezulatele obţinute de colegii tăi.

O lege de bază a economiei spune că angajatul trebuie să producă mai mult decât consumă. Trebuie să conştientizezi contribuţia postului tău în organizaţie şi să te gândeşti tot timpul că ocupi o poziţie vitală pentru firmă, acest lucru te va responsabiliza şi-ţi va da puterea de a te implica mult mai activ în muncă.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter