De la brand de angajator, la brand de angajat

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 03 aprilie 2017, 12:42
Într-o piață a forței de muncă dominată de angajat și de fluctuația de personal, brandul de angajator a devenit un element decisiv. „Vânătoarea“ de angajați valoroși, talentați, a fost o provocare mare pentru companii în 2016, iar pentru a deveni un angajator râvnit este nevoie să ai o strategie bine pusă la punct.

Vorbim despre toate acestea cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director în cadrul Kaufland, cel mai mare angajator privat din România.

Kaufland este singura companie din industria națională de retail care obține al doilea an consecutiv titlul de Angajator de Top în România. Spune-ne ce reprezintă acest titlu.

Obținerea acestei certificări demonstrează că preocuparea noastră de a face lucrurile la cele mai înalte standard continuă să aducă rezultate excelente. Strategia de extindere a rețelei Kaufland ne ajută să fim printre cei mai dinamici angajatori din România. Avem o ofertă de joburi amplă și diversificată, cu oportunități în toate etapele carierei. În plus, suntem foarte atenți la nevoile și așteptările colegilor noștri, oferindu-le pachete de beneficii competitive și sprijinindu-i să aibă un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală.

Cât de mult contează brandul de angajator în decizia de a accepta un job?

De cele mai multe ori contează mai mult decât pachetul financiar în decizia de a accepta sau nu un job. Sunt oameni care își construiesc cariera astfel încât să ajungă să lucreze pentru o anumită companie, pentru că are o imagine bună, investește în angajați și există perspective de a avansa. Iar impactul brandului de angajator nu se limitează doar la procesul de recrutare. Brandul de angajator are și impact intern, asupra calității muncii depuse, mândriei și nivelului de implicare a angajaților. Angajați fericiți egal clienți fericiți.

Dincolo de pachetul salarial, ce instrumente are la îndemână compania pentru a crește brandul de angajator?

Este important să știi clar care este nivelul de la care pornești. Cât de vizibil ești pe piața muncii, care este locul pe care îl ocupi în topul celor mai doriți angajatori? Ce faci pentru a-ți păstra și pentru a-ți motiva angajații, ca aceștia să fie multumiți la serviciu, să crească profesional? Și bineînțeles, câți dintre cei cu care lucrezi ar recomanda compania ta ca angajator. Cred că un brand de angajator se construiește din interior spre exterior, iar angajații proprii sunt cei mai buni ambasadori.

Cum este brandul de angajator Kaufland?

Kaufland se bazează pe coerența internă oglindită spre exteriorul companiei. Pentru noi, brandul de angajator nu este un proiect pe care îl faci într-un an, după care aștepți să culegi roadele, ci modul prin care ne respectăm promisiunile față de noi înșine și față de clienți. La nivel organizațional încurajăm comunicarea deschisă și transparentă. Reducem barierele ierarhice, avem o politică a ușilor deschise și încurajăm angajații să ia decizii. Ne mândrim cu un cadru plăcut de muncă, relaxat, în care încurajăm creativitatea, ne preocupă oportunitățile de învățare și dezvoltare pentru angajați, mediul de lucru, recunoașterea meritelor.

Ce oportunități de carieră oferă un Top Angajator cum este Kaufland?

Principalul atu al nostru este dimensiunea companiei pe plan local și implicit varietatea pozițiilor oferite. Indiferent în ce etapă a carierei se află candidatul, avem numeroase poziții disponibile în arii precum Vânzări, Logistică sau departamentele din Sediul Central. Pentru tinerii care sunt la început de drum există proiectul Kaufland Management Program, dedicat studenților. Programul durează 15 luni și oferă tinerilor o oportunitate rotațională în cele trei domenii de activitate ale companiei. Ulterior, venim proactiv către acești tineri cu propunerea de a-i angaja. Odată ajuns în echipa Kaufland, posibilitățile de evoluție sunt multiple: angajații pot evolua pe orizontală, devenind experți, pe verticală, pentru cei care dovedesc abilități manageriale, iar pe cei cu competențe metodice îi orientăm către managementul de proiect.

„Cred că un brand de angajator se construiește din interior spre exterior“.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter