Cele mai căutate joburi ale anului 2014

De Laura Davidescu, pe
Descoperă cele mai vânate slujbe, dar şi un experiment care te poate ajuta să te dezvolţi pe plan personal la jobul actual. Iar dacă eşti curios să afli ce întreabă alţi angajaţi la departamentele de Resurse Umane din companiile lor, citeşte un articol pe această temă în revista Unica de ianuarie, la chioşcuri din 23 decembrie.

Ana-Maria Cetăţean, brand manager eJobs, cel mai mare portal de carieră din România, ne spune că hypermarketurile îi atrag pe români ca un magnet nu doar pentru cumpărături, dar şi ca loc de muncă. „Joburile din comerţ, din cadrul marilor lanţuri de hipermarketuri (Auchan, Profi), au avut peste 15 000 de aplicanţi; cele publicate de marii retaileri de electronice şi electrocasnice online şi offline (Flanco, eMag) – peste 4 000, respectiv 3 300 de aplicanţi. Şi magazinele de modă (C&A) sau cele dedicate copiilor (Noriel), au avut joburi atractive, pentru care au aplicat în medie 4 600 – 4 800 de candidaţi.

Joburile din call-center-uri atrag, de asemenea, un număr mare de candidaţi. Pentru posturile de operatori din cadrul unei importante companii din industria telecomunicatiior (RCS&RDS) au aplicat, de-a lungul anului, în medie 4 000 de candidaţi.

Un alt domeniu cu joburi atractive pentru candidaţi este cel al restaurantelor fast-food (Mc Donald’s), pentru joburile cărora aplică, în medie, 5 800 de candidaţi”, explică specialista eJobs.

Pe de altă parte, aceleaşi domenii au şi un rulaj mare de personal. Există însă firme ţn care angajaţii nu vin ca să plece, ci ca să se dezvolte, precum Mondelez International. Printre programele adresate angajaţilor din întreaga lume, inclusiv filialei româneşti a companiei, se numără şi „Global Growing Here Week”, care, anul acesta a avut loc în perioada 20-24 octombrie.

Pornind de la tema „Being at my best”, angajaţii participă la o serie de activităţi care au ca scop să-i ajute şi să îi încurajeze să-şi continue dezvoltarea personală pentru a putea fi cei mai buni atât la nivel individual, cât şi de echipă. Practic, în decursul unor sesiuni interactive, participanţii sunt provocaţi să se autodepăşească, să experimenteze lucruri noi, care să-i ajute să se dezvolte şi să înţeleagă modul în care fiecare dintre noi reacţionează la schimbare.

Sursa foto femeie interviu angajare: Shutterstock

Citeşte mai multe despre piaţa joburilor din România în 2014 în noul număr al revistei Unica, la chioşcuri din 22 decembrie.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter