5 paşi în self branding

De Revista Unica, pe

Brandingul personal ne învaţă cum să ne creăm propria marcă dezirabilă pe piaţa muncii. Deşi pare un concept pretenţios, descoperă că e la mintea copiilor

Ce o să te faci când vei fi mare?

Copiii îţi răspund la întrebarea asta fără să clipească. Şi, imediat ce ştiu, se apucă de treabă. Un acvariu rotund devine cască de astronaut, o viitoare doctoriţă îşi injectează cu abnegaţie toate păpuşile… Începi şi tu să te îndrepţi vizibil spre ce ai vrea să ajungi. Oamenii din jur vor observa şi, când se va oferi un job în domeniul acela, se vor gândi la tine.

Descoperă-ţi calităţi-cheie

Dacă tu nu ştii care sunt, ceilalţi de unde să ştie? Nu mai strâmba din nas când eşti întrebată la interviu ce calităţi ai. Mereu te întreabă. Ai observat? Gândeşte-te serios, fără să (te) minţi  şi fără falsă modestie la ce te diferenţiază de ceilalţi din domeniul tău.

Eşti ceea ce faci

Este o sintagmă specifică şcolii americane, poate puţin exaltată, dar nu fără o doză de adevăr. Ea te învaţă să te implici trup şi suflet în ceea ce faci, să o iei personal. Nu e treaba plictisitoare la care te obligă compania, e treaba ta şi, în ochii celorlalţi, te reprezintă. Motivaţia şi pasiunea sunt trăsături căutate de orice angajator şi, mai important, îţi fac şi ţie viaţa mai plină.

Secretul stă în coerenţă

„Un brand e o promisiune“, aşa sună cea mai frumoasă definiţie a conceptului. Şi, pentru că se ocupă cu atragerea şi susţinerea încrederii, el înseamnă respectarea acestei promisiuni. Oamenii te caută pentru că ştiu la ce să se aştepte de la tine, nu-i dezamăgi prin derapaje şi schimbări de direcţie bruşte.

Te-ai căutat pe Google?

E foarte probabil ca ultimul angajator la care ai aplicat să o fi făcut. Dacă primul rezultat a fost pagina ta de MySpace cu steluţe mov şi fotografii în costum de baie şi ai aplicat la o funcţie într-o bancă, acum ştii de ce nu te-au sunat. Internetul oferă oricui ocazia să fie vizibil. Asta poate să lucreze pentru tine sau împotriva ta. Dacă profesia ta presupune comunicare, o prezenţă  online consistentă devine obligatorie. Mai nou, racolările în domeniu se fac direct, fără CV-uri şi interviuri. Să ai un sumar profil online curat rămâne la fel de important ca o cămaşă curată la o întâlnire. Asta înseamnă să ai grijă unde îţi foloseşti numele complet, să publici fotografii pozitive şi decente, să te asociezi cu site-uri din domeniul tău şi să pui la dispoziţie un CV complet şi actualizat.
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter