Un nou tratament antiviral împotriva COVID-19, descoperit de cercetătorii americani

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 07 iunie 2021, 13:10
Cercetătorii americani au identificat un nou posibil tratament antiviral împotriva COVID-19. Acest medicament ar împiedica virusul să se multiplice.

Un studiu realizat de Institutul Naţional de Sănătate Publică (NIH – National Institute of Public Health) şi publicat în revista Science a arătat că medicamentul experimental TEMPOL, care se administrează pe cale orală, poate fi eficient în tratarea bolii COVID-19.

Concret, tratamentul poate altera activitatea enzimei virale numită ARN replicant, care permite virusului SARS-CoV-2 să se multiplice odată pătruns în celulă, potrivit Digi24.

Citește și: Tatăl cântăreței Elena Gheorghe, acuzat că a refuzat să însoțească un cortegiu funerar. Ce spune preotul Gheorghe

Anca Serea: Problemele grave de sănătate pe care le am nu-mi permit să mai fac un copil

Anamaria Prodan, tratamente de mii de euro pentru regenerarea părului

De ce nu poartă Gabriela Cristea verighetă. I-a admis Cristinei Șișcanu

Cum funcționează noul tratament antiviral împotriva COVID-19

Cercetătorii americani au descoperit că, în cazul noului coronavirus, această enzimă are nevoie de depozite de fier şi de sulf pentru a putea funcţiona în mod optim, iar noul medicament poate reduce aceste acumulări. Datorită experimentelor realizate pe culturi de celule, au observat că TEMPOL poate inhiba procesul de multiplicare a virusului.

În cadrul studiului, doze ale acestui medicament antiviral au fost folosite pe animale de laborator și s-au dovedit eficiente în cazul unor ţesuturi precum glandele salivare sau plămânii, principalele ţinte ale virusului SARS-CoV-2.

Sursă foto: Shutterstock