Ana Consulea: “România înseamnă mai mult decât papanași la capitolul cofetărie”

De Laura Davidescu, pe
 La doi ani și jumătate de la deschiderea Braseriei Zexe, renumitele deserturi semnate de cofetarul Ana Consulea și echipa sa au ambalaje noi, semnate de artista Maria Dermengiu. Momentul marchează lansarea unui nou concept, inspirat  de mesajul lăsat de unul dintre clienții braseriei: „Aici, orice suflet devine spirit de artist”.

A apărut astfel ideea unui proiect în cadrul căruia, anual, artiști contemporani vor fi invitați să creeze lucrări ce vor da direcția vizuală a ambalajelor Zexe Braserie. Delicatețea, emoția și grija pentru detalii a cofetăriei contemporane propuse de Ana Consulea și spiritul Braseriei Zexe s-au lăsat surprinse anul acesta de către artistul Maria Dermengiu, care semnează lucrarea ce stă în centrul primei serii de ambalaje.

Ana Consulea, cofetar

Ana Consulea este un expert cofetar școlit în Franța, care a creat o gamă de cofeturi cu influențe franțuzești, continuare a cofetăriei românești interbelice, extrem de apreciate ce cei care calcă pragul cofetăriei pe care o manageriază, Zexe Braserie.

Cum a apărut ideea acestui parteneriat? De când te cunoști cu Maria și care este relația ta cu brandul reprezentat de ea? Cum l-ai caracteriza în câteva cuvinte?

Ne doream de foarte mult timp să transmitem valorile noastre – calitate, emoție, caracter unic  – prin tot ceea ce facem, nu doar prin produsele și tipul de cofetărie pe care îl propunem. Ambalajele sunt o componentă foarte importantă a acestui business, care se bazează mult pe emoție. Produsele noastre aveau nevoie de ambalaje minunate, care să transmită întocmai spiritul braseriei, să fie după chipul și asemănarea noastră. Asocierea cu arta contemporană, mai degrabă asocierea cu meseria de artist contemporan, ni s-a părut că ne reprezintă cel mai bine. Ambele meserii, atât cea de cofetar, cât și cea de artist, se întâlnesc în foarte multe puncte-cheie: atât cofetarul, cât și artistul creează cu propriile mâini, împărtășesc dragostea pentru frumos, iar creațiile lor stârnesc emoții diverse celor care le gustă, respectiv le privesc.

Ana Consulea zexe braserie si Maria Dermengiu Marie Nouvelle foto Marius Sabau

Cofeturile de la Zexe Braserie sunt reinterpretări moderne ale unor prăjituri interbelice, gustul fiind la fel de sofisticat precum aspectul dulciurilor create de Ana Consulea.

Așadar, inspirați de oameni și de lucrurile pe care le facem zi de zi, am dezvoltat ideea unui proiect aparte în cadrul căruia, an de an, artiști contemporani vor fi invitați să creeze lucrări care vor da totodată și direcția vizuală a ambalajelor de la Zexe Braserie. Anul acesta, delicatețea, grija pentru detalii și spiritul cofetăriei s-au lăsat surprinse de artista Maria Dermengiu, care semnează lucrarea declinată pe prima serie de ambalaje, meniuri, etichete și identitatea vizuală a brandului.

Ne-a plăcut foarte mult faptul că Maria a creat un proiect scopul de a face arta mai accesibilă iubitorilor de frumos, așa cum și noi încercăm, prin cofetăria pe care o propunem, să le arătăm oamenilor că România înseamnă mai mult decât papanași la capitolul cofetărie, să le dezvăluim adevărata savoare a cofetăriei noastre, să le stârnim emoții, amintiri, bucurii.

Ce înseamnă pentru tine gust bun/bun gust în cofetărie? Dar în modă?

 Gust bun fără bun gust și bun gust fără gust bun nu înseamnă nimic în cofetărie. O prăjiură frumoasă, montată extraordinar în farfurie, care nu este și bună la gust, nu stârnește nicio emoție celui care o gustă. Iar o prăjitură cu un gust minunat, dar care nu atrage privirea, la fel, riscă să fie ignorată sau pur și simplu nu oferă o experiență completă celui care o gustă. Eu cred foarte mult în echilibru între formă și fond, între gust și aspect, cred în ingredientele de calitate, din surse sustenabile, dozate corespunzător, cred în respect față de clienți, cred în general în lucruri funcționale. Și cred că acest principiu este valabil în toate domeniile, nu doar în cofetărie. Inclusiv în modă! Nu sunt foarte pricepută la moda vestimentară, am un dulap foarte plictisitor, probabil, pentru majoritatea femeilor. Conține în jur de 40 de tunici, toate exact la fel (zâmbește).

 Ce găsim în noile cutii decorate de Maria Dermengiu? Vine toamna cu deserturi noi?

 În noile cutii vor sta binecunoscutele noastre deserturi istorice revizitate – Take Ionescu, George Enescu, Regina Maria și Carmen Sylva -, prăjiturile cosmopolite cu multă ciocolată – Le Petit-Antoine, Foret Noire, Rocher, Poirot, Passion – , cele cu mai puțină ciocolată sau deloc – Exotic, Miss Coco, Citron etc., dar și tarte cu fructe de sezon, brownies, negrese și deja binecunoscutele checuri.

Meniul de prăjituri este stabilizat la acest moment, întocmit după mulți ani de teste și schimbări, însă, așa cum ne-am obișnuit oaspeții, introducem în vitrină prăjituri cu fructe de sezon: pere, prune, struguri, dovleac. Avem și o înghețată cu măr copt, care abia așteapă să își facă apariția la Braserie.

De ce au nevoie prăjiturile de un ambalaj personalizat? Ce efect are noul ambalaj asupra clienților?

 Ambalajele, alături de logo și alte elemente vizuale, slogan etc. reprezintă identitatea unui brand, un element recognoscibil, care însumează întreaga sa esență. Marile branduri de cofetărie internaționale din Franța și alte țări foarte dezvoltate în acest domeniu sunt extrem de evaluate la capitolul ambalaje. Ambalajele întregesc experiența gustului și a locului. În plus, reprezintă un gest de recunoștință și un semn de respect pentru oamenii care ne trec pragul. Exact așa cum ne place să oferim cadouri frumos împachetate. Ne bucurăm că cei care ne-au vizitat de când am lansat noile ambalaje le-au primit cu foarte mult entuziasm și ne-au spus că sunt bucuroși că de acum pot oferi celor dragi nu doar cadouri foarte gustoase, ci și foarte frumoase

 Vor urma și alte proiecte creative?

 Întotdeauna avem câte unul sau mai multe proiecte în minte, suntem oameni creativi. Dar, recunosc, anul acesta a fost anul înghețatei. Încă din 2017 am avut această ‘’revelație’’ legată de înghețată, iar anul acesta am făcut mai multe investiții în acest sens – avem o vitrină specială de înghețată care întâmpină oamenii în fața Braseriei și avem o mașină nouă de înghețată. Suntem pregătiți ca în viitor să dezvoltăm acest proiect chiar prin lansarea unui nou business bazat pe înghețată artizanală.

 Care este tendința ta preferată din modă?

 Nu cred în trenduri, nici în cofetărie, nici în modă. Cred doar că ar trebui să purtăm ceea ce ne caracterizează, ne scoate în evidență atuurile și ne place cu adevărat. Lucrurile în care te simți bine, potrivite pentru stilul tău de viață și nevoile tale cred că sunt tendința după care ar trebui să ne guvernăm toți. Stilul meu personal este oarecum minimalist, cu mare accent pe funcționalitate și materiale de calitate. Cu un twist jucăuș, desigur, pentru că sunt o persoană veselă. Apreciez din suflet femeile elegante, capabile să poarte orice obiect vestimentar cu naturalețe.

Maria Dermengiu, artist vizual

Maria Dermengiu este pictoriță și designer vestimentar și de obiect. Creațiile sale sunt prezentate sub brandul Marie Nouvelle.

 Cum a apărut ideea acestui parteneriat? De când te cunoști cu Ana și care este relația ta cu brandul reprezentat de ea? Cum l-ai caracteriza în câteva cuvinte?

Ideea a aparținut Anei Consulea. Ne-am cunoscut la un eveniment și apoi am început să ne urmărim pe rețelele de socializare. Am descoperit braseria acum un an și m-am îndrăgostit de deserturile lor. Nu știam că sunt făcute de ea…E un loc intim, în care te poți relaxa și simți ca acasă. Un loc cu delicii culinare, care satisfac pofta oricărui gurmand, și suficient de prietenos astfel încât să revii des.

ambalaje desenate de Maria Dermengiu

Ambalajele și noua identitate vizuală imaginată de Maria Dermengiu transformă deserturile în cadouri superbe, adevărate opere de artă.

Ce înseamnă pentru tine gust bun în modă? Dar în cofetărie?

Bunul gust este subiectiv. Pentru mine, personal, bunul gust ține de finețe, de eleganță, de calitatea materialelor și de felul în care alege femeia să poarte o ținută.În cofetarie, bunul gust este despre felul în care se armonizează ingredientele astfel încât gustul să fie rafinat, felul în care se prezintă un produs, cum arată și cum este servit.

Ce găsim pe noile accesorii by Maria Dermengiu/Marie Nouvelle? Vine toamna cu modele sau și designuri noi?

Toamna vine cu o nouă colecție de rochii din mătase (material 100% natural folosit în toate creațiile MN), inspirată din picturile mele recente. Colecția se dorește a fi un stil smart-casual, potrivită pentru evenimentele de cocktail sau ieșirile în oraș. Designul este timeless, sunt rochii pe care le poți colecționa pentru garderoba ta. Bineînțeles, nu am uitat de colecția de eșarfe ce se va îmbogăți și anul acesta, în toamnă, cu noi modele. Toate acestea în octombrie.

De ce au nevoie prăjiturile de un ambalaj personalizat? Ce efect crezi că are noul ambalaj asupra clienților?

Ambalajul contează atunci când vrei să oferi un anumit mood, o emoție celor ce îți cumpăra produsele. Totul contează și transmite povestea ta. Ambalajul personalizat pe care l-am creat este pentru a bucura ochii clienților lor, pentru a le spune subtil că le pasă de ei. Este o continuare estetică a creațiilor dulci ale Anei. Toate vorbesc despre dragostea pentru frumos.

Care este desertul tău preferat?

Hmmm, pe primul loc este Medovik, o prăjitură clasică, ce îmi amintește de bunica. Sunt și altele foarte bune, mai elegante. Cred că fiecare trebuie să le descopere pentru sine.

Foto: Marius Sabău

S-ar putea să te intereseze și:

Tot ce trebuie să știi despre cupcakes

Top 4 rețete de prăjituri cu dovleac de sezon

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter