Murielle Lorilloux creează experiențe digitale memorabile pentru România

De Georgiana Averchi, pe Ultimul update Vineri, 30 august 2019, 16:08

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România din 2017, este de la 1 august și CEO al UPC România, odată cu preluarea de către Vodafone a operațiunilor din țara noastră. Printre planurile sale este transformarea companiei în cel mai puternic competitor de pe piața telecom, dar și să contribuie pe deplin la strategia digitală a țării.

Murielle Lorilloux (46 de ani) este a doua femeie care preia funcția de CEO, din istoria de 22 de ani a Vodafone pe piața locală, după Liliana Solomon, și a venit cu planuri curajoase în România. Unul dintre ele a fost lansarea 5G, țara noastră fiind printre primele din Europa care au avut parte de această tehnologie, dar și realizarea în premieră, în lume, cu ajutorul inovației 5G, a unei holograme live într-un concert. Deși vara aceasta nu își va permite, din lipsă de timp, o vacanță adevărată într-o destinație îndepărtată, Murielle ne-a invitat în biroul său și ne-a povestit despre cum se simte în România, despre viața de familie (are trei copii), dar și despre secretele care stau la baza unei cariere de succes.

Cum ți se pare România?

În primul rând, o consider o țară frumoasă, îmi plac peisajele, multe zone de provincie și ce mai admir este diferența uriașă dintre orașele mari, cum este Bucureștiul, și mediul rural; e ca și cum ai fi în două lumi diferite. Îmi place că am unde să evadez în natură, să mă deconectez, dar și că am avantajele unor orașe mari și moderne.

Familia ta s-a acomodat aici?

Sigur, copiii sunt la școala franceză, dar au și cursuri în românește, și-au făcut prieteni. În România, este ușor să te acomodezi, pentru că este o țară primitoare! Și soțul meu se simte bine aici.

Soțul tău este medic și te urmează unde te conduce cariera. Ce se întâmplă cu cariera sa?

Are și el propria carieră în Franța, dar part-time, lucrează în sistemul medical de urgență. A fost ceva mai greu la prima noastră expatriere, însă este deschis către activități și joburi în funcție de țara în care ne aflăm; a avut, la un moment dat, și două joburi, unul local și celălalt în Franța. De asemenea, încearcă să practice medicina și în România, dar mai are și alte activități de consultanță, cu companii franceze.

Ce îți place cel mai mult în domeniul telecom?

Îmi place domeniul telecomunicațiilor și al tehnologiei pentru că este un domeniu dinamic, inovator și competitiv. Încă din 1998, când a avut loc boomul telefoniei mobile, viețile au început să ni se schimbe. Este important ca jobul să aibă un sens pentru mine, de aceea sunt foarte încântată să lucrez în această industrie.

Care sunt acele puncte forte personale care te-au ajutat să ajungi în poziția de CEO?

Cred că, în primul rând, faptul că am muncit foarte mult până am devenit un bun expert în domeniul meu. Apoi, este vorba și despre pasiune, sunt orientată spre rezultate, știu clar unde vreau să ajung, am încredere în viitor. Și, probabil, și puțină rezistență, pentru că uneori lucrurile devin grele și atunci trebuie să lupți. Dar cel mai important este că îmi place să lucrez cu oameni. Când ești CEO, înveți să comunici cu toată lumea.

Ce ar trebui să știe un lider pentru a comunica cu succes cu angajații din orice generație (X, Y sau Z)?

Sunt și eu parte din generațiile X și Y și cu toții avem dorința de a ne realiza, iar asta am observat mai ales în România, pentru că vorbim despre acele generații care au trecut prin schimbări majore. Deci încerc să încurajez dorința de a obține, de a schimba, de a crește, atât de importantă pentru români, în comparație cu alte țări unde am fost. În cazul generației Z, am observat un accent mai mare pe echilibru în viață, faptul că nu și-ar sacrifica viața cum am făcut-o noi când eram tineri pentru a obține succesul în carieră. Apoi, scopul acestei generații este foarte important, este mai presus de un salariu cu care să-și cumpere un apartament sau orice altceva; ei se întreabă: ce voi face? De ce sunt eu aici? Ce pot face eu pentru societate? Iar eu admir mult asta la noua generație.

Cum a evoluat consumul de date mobile în ultimii ani și cum previzionezi că se va schimba după implementarea 5G?

Nu cred că se va schimba, ci va continua. În ultimii ani, consumul de date a crescut cu 80% sau chiar 100%, an de an, deci este la un nivel înalt. Iar cu cât e mai mare cererea, cu atât ne îndreptăm spre o nevoie nelimitată de date, și nu doar pentru că este ceva ce ne vom permite, ci pentru că, zi de zi, apar nevoi noi de date, iar furnizorii de date mobile ne vor susține consumul fără limită.

Care sunt planurile după achiziționarea UPC România?

Preluarea UPC este foarte importantă pentru noi, mai ales că a fost o călătorie lungă. Mai întâi, vom definitiva și implementa strategia de integrare a celor două companii, iar asta va dura până la doi-trei ani. Apoi vrem să oferim inovație, servicii noi, beneficii exclusive clienților noștri la capitolul convergență, mai ales acum că avem un întreg portofoliu de servicii în mâinile noastre, iar asta, în mod cert, ne va accelera dezvoltarea. Și, nu în ultimul rând, vrem să devenim un competitor și mai puternic pe piața telecom, atât pentru furnizorii de servicii mobile, cât și de fix, și să ajungem în fruntea societății digitale românești.

Spune-ne câteva secrete pentru a te face remarcat și a-ți crea o bună reputație la job.

Sincer, nu mă concentrez pe aceste aspecte, ci mai degrabă pe a face lucrurile bine, sunt mai mult orientată spre rezultate, așa că reputația ține de ceea ce ai făcut. Dacă ești corect, dacă-ți faci treaba la timp, dacă le place colegilor să lucreze cu tine, reputația ți se construiește de la sine, fără să faci nimic special. Am încredere în corectitudinea celor din jur, așadar dacă faci bine, ți se vor întâmpla lucruri bune.

De când ești la conducere, Vodafone a primit două premii pentru Angajatorul anului. Spune-ne mai multe.

Ne mândrim cu două premii, pe care le-am primit în 2018 și 2019. Best Jobs ne-a oferit premiul pentru „Cel mai bun angajator“, iar Cathalyst, pentru „Cel mai dorit angajator în telecom“. Un alt sector în care suntem apreciați este cel al carierei. Angajații sunt încântați că își pot dezvolta cariere la Vodafone. Mândria lor nu e legată de salariu, mai degrabă apreciază că pot începe călătoria cu noi, pot crește cu noi, pot învăța de la noi, dar pot căpăta și abilități suplimentare, deci o carieră completă. Avem și angajați cu vechime de 20 de ani, dar și mai noi de cinci ani, care au crescut alături de noi; iar asta e foarte important pentru mine. Ne dorim ca angajații să vină la noi nu doar pentru a câștiga bani, ci pentru un scop, pentru a se dezvolta profesional alături de noi.

Care sunt cele mai importante realizări de când ești în fruntea conducerii Vodafone.

Anul trecut am integrat în familia Vodafone aproximativ 1000 de angajați noi, la Call Center, dar și în departamentele IT sau digital. De asemenea, ne mândrim cu cea mai bună rețea în ultimii ani, ceea ce nu e ușor, pentru că mereu apar provocări. Apoi lansarea 5 G a fost un mare succes pentru noi; holograma a fost o premieră în lume, pentru care am depus eforturi considerabile. Dar mai ales este finalizarea achiziției UPC, una dintre cele mai importante din industria de telecomunicații, prioritatea noastră din ultimul an, iar acum suntem foarte fericiți cu această realizare.

Îți petreci timpul liber făcând sport. Ce anume preferi?

Nu sunt expertă în niciunul, așa că mă bucur de toate. Joc orice sport cu rachetă și minge (tenis, squash, badminton), dar îmi plac și sporturile de apă (scufundări, navigație, windsurfing, kitesurfing).

Este vreo legătură între leadership și sporturile pe care le practici?

Cred că este vorba, pe lângă nevoia de relaxare și distracție, și despre dorința de a câștiga. Iar la finalul zilei te gândești: vreau să fiu mai bun, vreau să fim o echipă, dar și să am cele mai bune rezultate. Iar de cele mai multe ori, când câștigi, în sport, nu ține neapărat de cea mai bună tehnică, ci și de  felul tău de-a fi și de cum îți privești adversarul; de aceea, este esențial cum decodezi punctele slabe sau provocările celui din fața ta. În privința scufundărilor sau a navigației, este vorba mai mult despre evadare, despre a fi cu tine însuți, despre a respira, a-ți găsi inspirația, despre a-ți goli mintea. Când mă aflu în mijlocul mării, în timpul unei scufundări, înconjurată de pești sau de rechini și admirând frumusețea mării, atunci mă simt fantastic și simt o liniște profundă.

Vei avea timp și pentru vacanță anul acesta?

Anul acesta este mai complicat, odată cu achiziția UPC, dar vom petrece câteva zile în Turcia; anul trecut am fost în Grecia. Va mai fi un weekend sau două în Franța și cam atât. De regulă, plecăm departe, așa că la anul recuperăm și poate ajungem în Australia.

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter